Gå til innhold
Hundesonen.no

Lang tid før valpen bæsjer etter måltider

Martine432
 Share

Recommended Posts

Valpen jeg har nå bæsjer ikke 20min-1time etter mat slik som jeg har vært vandt til med tidligere valper. Han er nå 11 uker får mat 4g om dagen. Fra han spiser til han bæsjer ka det ta opp til 4timer. Avføringen er da fin når han går på do 4 timer etter frokost, lunsj, middag og kveld. Men etter å ha sovet gjennom natten så er avføringene hans veldig tørr, virker som det er vanskelig for han å få det ut når han skal ut på morningen. Virker som han strever litt med å få det ut. Gjelder kun om morningen. Noen som har opplevd det samme? Og har tips til hva som ka hjelpe han. Han får oppblåst Acana puppy tørrfôr. Han drikker regelmessig hele dagen, men på natta vil ha ikke ha vann. Har målt opp for å sjekke om han drikker.

Fikk et tips om å gi han psyllumfrø av dyrlegen for å tilføre mer fiber. Noen som har gitt det til sine valper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, simira skrev:

Jeg tipper Acana er såppas konsentrert at det bruker lengre tid gjennom systemet, rett og slett. Har du vurdert å kombinere med våtfôr eller rått?

Vi har vurdert det, men har vært veldig fornøyd med Acana på tidligere hunder, dette fordi vi reiser mye og er på lengre overnattinger i skog og hytter og ikkehar mulighet til å hamre oss våtfor. Skal legges til at han hadde diaré første uken vi fikk han fordi han hadde spist noe han ikke burde. Gikk på litt zoolac og skånefôr før vi kom oss over på Acana. Brukte 1,5 uke på å kommers over på det og har nå gått kun på Acana siden onsdag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har stort sett fôret 50/50 vått og tørt, da kan man flekse til bare tørt når det er upraktisk med rått av ulike årsaker. Litt avhengig av hva som går under "lengre overnattinger" så får man jo også greit med seg rått til de første par dagene, litt avhengig av utetemp og hva man bærer av vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Nye innlegg

• Vi har stort sett fôret 50/50 vått og tørt, da kan man flekse til bare tørt når det er upraktisk med rått av ulike årsaker. Litt avhengig av hva som går under "lengre overnattinger" så får man jo også greit med seg rått til de første par dagene, litt avhengig av utetemp og hva man bærer av vekt.
    • Vi har vurdert det, men har vært veldig fornøyd med Acana på tidligere hunder, dette fordi vi reiser mye og er på lengre overnattinger i skog og hytter og ikkehar mulighet til å hamre oss våtfor. Skal legges til at han hadde diaré første uken vi fikk han fordi han hadde spist noe han ikke burde. Gikk på litt zoolac og skånefôr før vi kom oss over på Acana. Brukte 1,5 uke på å kommers over på det og har nå gått kun på Acana siden onsdag. 
    • Jeg tipper Acana er såppas konsentrert at det bruker lengre tid gjennom systemet, rett og slett. Har du vurdert å kombinere med våtfôr eller rått?
    • Jeg ville kommandert den yngste til å gå på plassen/teppet sitt, slik at hun ikke kan være i nærheten av det hun forsvarer. Ellers ville jeg jobbet masse med bytting og avlevering av alt mulig rart, for så å gi det tilbake.
    • Jeg har to hunder, ei tispe på halvannet år og ei tispe på snart fire år. Den yngste tispa har hatt ressursforvar når det kommer til tyggebein og mat overfor den andre hunden. Det har vi løst ved å ikke la dem ha bein i samme rom, holde spising skilt fra hverandre.  De siste månedene har den yngste tispa begynt å "kjefte" på den andre hunden dersom hun sitter på fanget og den eldste hunden kommer opp, ser ut til å skulle hoppe opp, eller dersom det er noe spiselig på bordet og den yngste sitter på fanget. Ikke hver gang, men noen ganger. Jeg har jo reagert med å reise meg opp, slik at den yngste flyttes ned fra fanget. Da skal hun gjerne opp i ansiktet på den eldste hunden og slikke på henne. Jeg er litt usikker på hva som er det lureste å gjøre - unngå å ha hundene på fanget? Noen råd? Vil jo helst at dette skal gå bra fremover.    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...