Gå til innhold
Hundesonen.no

logrer deres hunder mye?

~Marlene~

Recommended Posts

Vega er mye flinkere å logre enn mira! mira sin hale går vell kun når vi får besøk( kanskje) å når hun får hilse på hunder å når noen i familien kommer hjem :P men jeg leste i en valpebok at når du trener med hunden få den til og logre! å det får jeg ikke til :P hun bare blir helt gærn ¨vill når jeg gjør slik det står i valpeboka får å få henne til å logre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vega er mye flinkere å logre enn mira! mira sin hale går vell kun når vi får besøk( kanskje) å når hun får hilse på hunder å når noen i familien kommer hjem :P men jeg leste i en valpebok at når du trener med hunden få den til og logre! å det får jeg ikke til :P hun bare blir helt gærn ¨vill når jeg gjør slik det står i valpeboka får å få henne til å logre :)

Hva står det egentlig at man skal gjøre for å få den til å logre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Santoz logrer ganske mye. Før veltet han mye pynt som lå litt lavt pga logringen hans men nå har vi fjernet pynten. Han logrer også ganske hardt og vi kaller han for piskeren siden han tilåmed klarte å gi mor blåmerke i benet fordi han ble så glad og pisket halen rett på benet hennes. :)

Gjør faktisk vondt til tider. :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Santoz logrer ganske mye. Før veltet han mye pynt som lå litt lavt pga logringen hans men nå har vi fjernet pynten. Han logrer også ganske hardt og vi kaller han for piskeren siden han tilåmed klarte å gi mor blåmerke i benet fordi han ble så glad og pisket halen rett på benet hennes. :)

Gjør faktisk vondt til tider. :unsure:

:P Hva med å bandasjere skumgummi rundt halen?

Rottisen til tanta mi har også hard hale, det har jeg fått merke endel ganger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger våkner jeg av at minsten ligger i sengen og nilogrer og stirrer på meg. Han har en flott, ganske stor hale som kan bevege seg utrolig fort. Hvis han synes jeg burde stå opp, og aner livstegn nedi dynene, så er han på post - og da kommer jeg langsomt til meg selv mens jeg hører denne pussige lyden av meget hurtiglogrende hale mot lakenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge hunden har det moro under trening - så trenger man jo ikke å være opptatt av at hunden logrer. Noen hunder logrer ikke like mye som andre.

Cita er jo labrador da... Så hun logrer konstant :) Og når hun er skikkelig glad logrer hun med rompa i tillegg. Jeg holder meg forresten unna dalmatinere som logrer. DE har hard hale

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rai logrer hele tiden... Han kan ligge rett ut på golvet og logre selv om han ikke vet om noen ser han eller ikke.

Logringen er nesten plagsom, særlig på utstilling. Får han ros, logrer han fordi han er glad, får han "kjeft" logrer han for at jeg skal bli i bedre humør... Håpløs...

Og selv om det er krøllhale, så er den ikke det når han logrer, så hvis det er folk på besøk, er det bare å ha kopper og glass midt innpå bordet.

Står det noe om hvordan man får en hund til å slutte å logre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Odin logrer når han jeg kommer hjem og han skal hilse, og når vi er på besøk hos "besteforeldre",går halen så nesten hele rævan følger med..hihi

Ellers så logrer han sånn vanlig,når han skal smile eller når han hilser på andre hunder - ja...sånn som alle andre..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cita er jo labrador da... Så hun logrer konstant :) Og når hun er skikkelig glad logrer hun med rompa i tillegg. Jeg holder meg forresten unna dalmatinere som logrer. DE har hard hale

Tell me about it! Taxi knuste en vase som han velta ned med halen. Han logret ikke, han PISKET! :P

Pito logrer når hun er glad, men man ser det i grunn ikke så godt liden halen ligger over ryggen. Men hun pleier å logre med absolutt hele kroppen. Når hun er glad så svinser hun rundt om kring med kroppen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja - det har nok vært lite struktur på tilværelsen på landet.  Han er svært lite interessert i lek. Har prøvd diverse leker, biteleker og dra-leker - men han skjønner ikke poenget. Apportering er også null interessant. Har tydeligvis ikke vært aktivisert med dette tidligere. Oppdaget i går kveld at jeg kan fremprovosere "krypingen" hans også hvis jeg bare står og jogger på stedet innendørs. Så det er noe med hoppingen/løpe-bevegelsen som gjør han redd eller usikker. Har ikke forsøkt med ball - men har noen tennisballer liggende - så skal prøve ut neste gang vi går ut. Hva angår turområder - så varierer jeg turene i helgene - da er det tid å kjøre til ulike steder  - mens i hverdagen blir det nok ofte litt de samme stiene siden jeg bor i skogkanten.   
    • Fordommene mine sier "vokst opp på landet uten mye rammer eller struktur, og heller ikke mye sosialisering og miljøtrening". Det trenger ikke å være riktig, men hvis det er tilfelle kan det ta ganske lang tid å venne seg til et nytt sted, nye folk og nye rutiner. Jeg ville startet med en fysioterapeut for å utelukke muskulære problemer, og så bare gitt det tid. En måned er ikke lenge å omstille seg på for en voksen hund. Prøv heller å aktivisere med lydighetsøvelser, triks, lek og søk. Hva skjer hvis du har ham løs og bare går? Går dere på samme sted, har du evt. mulighet til å prøve ulike områder? Ikke ofte jeg anbefaler ballkasting, men hvordan er han der?  
    • Han er en omplasseringshund som jeg tok over for en måned siden. Har tidligere bodd hos oppdretter på landet - hvor han har løpt i timesvis rundt i fjellene og på heiene. Det er ikke det fysiske det står på. Problemet nå er at jeg ikke får gitt han det han egentlig trenger. Jeg er selv ute og løper mye - og skulle gjerne hatt ham med. Men med en gang jeg begynner å løpe begynner han å "krype" og legger seg nesten umiddelbart ned.  Det er som om han blir redd når min fart blir stor...Eller at frekvensen på skrittene mine blir høyere enn vanlig gange. Har prøvd både med sele og ha han løs.  Ingen forskjell.  Har også prøvd å sette han i hanefot med en annen hund for å skape tryggere ramme og kanskje mer motivasjon - men ingen forskjell. Må være eneste engelske setter i Norge som ikke liker å løpe.... 😆
    • Yoshi fylte 3 år den 31. august og har begynt å bli voksen selv i hode. Siden sist har vi: Deltatt i og vunnet endel blåbær, til og med 2 cuper. Også plassert seg i åpen hopp. Kommet igjennom mer enn en offisiel hopp bane, og faktisk kommet på en 3. plass. Konkurrert hos søta bror, de hadde vist merkelig slalåm så Yoshi skjønte ikke hvordan den skulle passeres 😆 Vært på japaner spesialen og fått exc og ck (mye bedre en den gule i fjor). Begynt surfetrening
    • Er det tatt røntgenbilder? Er dette et nytt problem, har det oppstått plutselig, eller gradvis? Hvor mye tur får han til daglig? Hvor langt/lenge går dere? Går dere på samme sted hver dag, eller ulike steder?  Bruker dere alltid sele?  Det er slett ingen selvfølge at det ikke er noe fysisk galt selv om veterinær ikke finner noe. Jeg ville vurdert å få en hundefysio til å undersøke grundig.  Ellers avhenger det veldig av svarene på spørsmålene over. Det kan ha med ubehagelige opplevelser å gjøre, det kan være utstyret du bruker, det kan være fysisk ubehag eller noe i området han reagerer på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...