Gå til innhold
Hundesonen.no

logrer deres hunder mye?


~Marlene~

Recommended Posts

Vega er mye flinkere å logre enn mira! mira sin hale går vell kun når vi får besøk( kanskje) å når hun får hilse på hunder å når noen i familien kommer hjem :P men jeg leste i en valpebok at når du trener med hunden få den til og logre! å det får jeg ikke til :P hun bare blir helt gærn ¨vill når jeg gjør slik det står i valpeboka får å få henne til å logre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vega er mye flinkere å logre enn mira! mira sin hale går vell kun når vi får besøk( kanskje) å når hun får hilse på hunder å når noen i familien kommer hjem :P men jeg leste i en valpebok at når du trener med hunden få den til og logre! å det får jeg ikke til :P hun bare blir helt gærn ¨vill når jeg gjør slik det står i valpeboka får å få henne til å logre :)

Hva står det egentlig at man skal gjøre for å få den til å logre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Santoz logrer ganske mye. Før veltet han mye pynt som lå litt lavt pga logringen hans men nå har vi fjernet pynten. Han logrer også ganske hardt og vi kaller han for piskeren siden han tilåmed klarte å gi mor blåmerke i benet fordi han ble så glad og pisket halen rett på benet hennes. :)

Gjør faktisk vondt til tider. :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Santoz logrer ganske mye. Før veltet han mye pynt som lå litt lavt pga logringen hans men nå har vi fjernet pynten. Han logrer også ganske hardt og vi kaller han for piskeren siden han tilåmed klarte å gi mor blåmerke i benet fordi han ble så glad og pisket halen rett på benet hennes. :)

Gjør faktisk vondt til tider. :unsure:

:P Hva med å bandasjere skumgummi rundt halen?

Rottisen til tanta mi har også hard hale, det har jeg fått merke endel ganger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger våkner jeg av at minsten ligger i sengen og nilogrer og stirrer på meg. Han har en flott, ganske stor hale som kan bevege seg utrolig fort. Hvis han synes jeg burde stå opp, og aner livstegn nedi dynene, så er han på post - og da kommer jeg langsomt til meg selv mens jeg hører denne pussige lyden av meget hurtiglogrende hale mot lakenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge hunden har det moro under trening - så trenger man jo ikke å være opptatt av at hunden logrer. Noen hunder logrer ikke like mye som andre.

Cita er jo labrador da... Så hun logrer konstant :) Og når hun er skikkelig glad logrer hun med rompa i tillegg. Jeg holder meg forresten unna dalmatinere som logrer. DE har hard hale

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rai logrer hele tiden... Han kan ligge rett ut på golvet og logre selv om han ikke vet om noen ser han eller ikke.

Logringen er nesten plagsom, særlig på utstilling. Får han ros, logrer han fordi han er glad, får han "kjeft" logrer han for at jeg skal bli i bedre humør... Håpløs...

Og selv om det er krøllhale, så er den ikke det når han logrer, så hvis det er folk på besøk, er det bare å ha kopper og glass midt innpå bordet.

Står det noe om hvordan man får en hund til å slutte å logre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Odin logrer når han jeg kommer hjem og han skal hilse, og når vi er på besøk hos "besteforeldre",går halen så nesten hele rævan følger med..hihi

Ellers så logrer han sånn vanlig,når han skal smile eller når han hilser på andre hunder - ja...sånn som alle andre..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cita er jo labrador da... Så hun logrer konstant :) Og når hun er skikkelig glad logrer hun med rompa i tillegg. Jeg holder meg forresten unna dalmatinere som logrer. DE har hard hale

Tell me about it! Taxi knuste en vase som han velta ned med halen. Han logret ikke, han PISKET! :P

Pito logrer når hun er glad, men man ser det i grunn ikke så godt liden halen ligger over ryggen. Men hun pleier å logre med absolutt hele kroppen. Når hun er glad så svinser hun rundt om kring med kroppen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Takk takk!  Bli spennende dette! Gubben tar seg av jakta, mens jeg skal kose meg med turer, snørekjøring, litt utstilling og annet gøy 🤩  Blir interessant å se hvordan gammelhunden tar det, hun er 11år nå, men kvikk og rask. Er forberedt på at de må holdes adskilt en stund, så har gjort en del forberedelser i huset, har mulighet dele av alle rom og etasjene.   
    • Oi, Haldenstøver, det er gøy!! Gratulerer så mye med søtnosen😍
    • Synd at ingen er aktive på forumet nå som har hatt to valper sammen. Hadde vært så fint å lese om de som faktisk har gjort dette før. Hvorfor tar det da lengre tid å lære dem alt av hverdagslydighet? Er det kun fordi jeg må bruke mere tid? Eller er det pga. at valpene da ødelegger for hverandre? Trener med de hver og en. Er det veldig dumt at jeg da bor alene? Vet du om de du kjenner bodde alene eller sammen med noen? Fordi ser den at det kanskje er lettere å ha en type å bo sammen med. Jeg har heller ingen barn og har derfor mere ledig tid til hundetrening men ulempen da igjen er at ikke barna kan være delaktig. Tenker da selvfølgelig på større barn eller ungdommer men kan uansett ikke basere seg på dem heller siden de nok har ett eget liv også.     
    • Ja det med at jeg bor alene er en utfordring i starten siden valpene ikke kan være alene. Og det er en utfordring når jeg da må gå lengre turer med de to voksne hundene med to valper også. Med en valp så putta jeg den bare i sekken. Men dette er den største problemet en måned eller to. Jeg vet også at en ny utfordring er når de da kommer i puberteten og begge skal finne sin rang. Jeg er da redd de to valpene skal bonde seg sammen mot de voksne hundene og at de da blir sterkere sammen. Eller er ikke dette ett problem ? Men finner ikke noe annet negativt enn det dere allerede har nevnt her. Virker som om dere er samstemte som ikke anbefaler to valper fra samme kull. Jeg har da veldig lyst til å prøve dette.
    • Ingen som er aktive på forumet nå, såvidt jeg vet. De få jeg kjenner som har gjort det sier "aldri igjen". Joda, det er krevende med flere hunder uansett, men to fra samme kull har allerede et bånd, og ikke minst nærmere i (u)modenhet. Det vil ta lengre tid å lære dem alt av hverdagslydighet. Selv om du har mye tid, så hvis du har to hunder fra før så har du kanskje allerede litt logistikk for å få til aleneturer og trening med dem? I starten kan ikke valpene være mye alene heller, så med mindre du bor sammen med andre så er jo det også en utfordring. Det hjelper nok på sitt vis å ha voksne, veloppdragne hunder, også med to valper, men hvis jeg var oppdretter ville jeg som sagt hørt de konkrete tankene bak det.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...