Gå til innhold
Hundesonen.no

Er det virkelig mulig å være så sadistisk?

Lazita

Recommended Posts

Skrevet

de kan komme her så skal jeg gi dem juling..INGEN er for gammel til ris på ræven ..... huff, jeg er bestandig redd når katten min ikke har visst seg på en stund.... og ser ut som at jeg har god grunn også ja... *grøss*

Skrevet

Forferdelig :)

Kjenner faktisk noen som prøvde dette, moren til den ene gutten fant katten bevisstløs hengende i treet og fikk den løs så i dag lever den men den er redd for mennesker :P:P

Skrevet

Trist......jeg slutter aldri å forundre meg over menneskers ondskap. Jeg klarer rett og slett ikke å skjønne at det går an å gjøre slikt ;)

Skrevet

At det går an ;) Mye dumt man kan gjøre, men dette gjør man bare ikke.

Tenk å finne pusen sin sånn da :P

stakkars pus OG eiere :P

Blir kvalm av folk som kan gjøre noe sånt

Skrevet

Uff, får litt frysninger i ryggen av dette. Ekkelt. Hvis jeg hadde funnet min katt hengt ute i hagen så vet jeg ikke hva jeg hadde gjort. Helt forferdelig at mennesker kan være så onde.

Skrevet

egentlig glad jeg ikke bor i byn nå altså.

har jo katt vi også, men han er ikke mye ute og ikke bor vi i byn(håper ikke folk gidder å komme ut her for å gjøre slikt).

Det jeg lurer litt på er hvorfor de tar friske og fine katter som har hjem å gå til(sikkert forde at de er så tamme da, men kunne ikke de tatt bakgårds katter uten hjem, i stedet for en katt som garantert vil bli savnet da?)

Skrevet

egentlig glad jeg ikke bor i byn nå altså.

har jo katt vi også, men han er ikke mye ute og ikke bor vi i byn(håper ikke folk gidder å komme ut her for å gjøre slikt).

Det jeg lurer litt på er hvorfor de tar friske og fine katter som har hjem å gå til(sikkert forde at de er så tamme da, men kunne ikke de tatt bakgårds katter uten hjem, i stedet for en katt som garantert vil bli savnet da?)

Jeg tror neppe at disse folkene har den minste mulighet til å føle empati og dermed ta en bakgårdskatt som kanskje ingen vil savne. Hvis de har en mening med denne utførelsen av "kattehenging", så er det for å rufse i sitt eget adrenalin med null tanke for hvordan eierne av katten vil få det!

Når jeg leste at det igjen hadde skjedd.. og denne gangen enda nærere meg, så fant jeg ut, at kattene skal få være litt inne-for en liten stund!

Var skikkelig guffent da den første artikkelen sto i avisen. Det var en Maine Coon, det samme som Emma er.... så det lignet nesten på henne også.

Nei, de får kose seg i sengen min i noen dager de!

Skrevet

Hvorfor er det så mange som henger katter?

ÅÅÅ blir så SUR og lei av å høre at folk er stygge med dyr!

Skulle hengt de som hengte den katten!

De som er stygge med dyr burde fått det samme tilbake!

Vis noen forsto hva eg mente:P

Skrevet

Hvorfor er det så mange som henger katter?

ÅÅÅ blir så SUR og lei av å høre at folk er stygge med dyr!

Skulle hengt de som hengte den katten!

De som er stygge med dyr burde fått det samme tilbake!

Vis noen forsto hva eg mente:P

Men det er jo ikke så vanlig, er det? Ja, det skjer dessverre alt for ofte. Men det er vel (her i Bergen da) en god stund siden sist når det "startet" her? Men ellers skjønner jeg godt hva du mener med å henge dem som hengte kattene. Det eneste "problemet" er at vold avler vold. Så det er en fryktelig dum spiral å begynne å bevege seg i. MEN, det er på høy tid at rettssystemet legger mer vekt på slik kriminalitet. Jeg mener, det er ikke så rent få ganger at en som begår mord faktisk har pint og plaget mange dyr før h*n setter ut sin "fantasi" på mennesker.

Men en "annen" ting, nå har dusøren steget til 15.000 !!!!! Jeg er så stolt over at private engasjerer seg i en slik grad. Dette får jo også belyst saken såpass at bt.no i dag har skrevet på siden sin at politiet her i Bergen har rotet vekk saken, og ingen vet egentlig hvem som skal etterforske den. PINLIG for Bg. politikammer. Men altså, med et slik søkelys på dette, så finner de den vel fort igjen håper jeg for deres del!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...