Gå til innhold
Hundesonen.no

Er det virkelig mulig å være så sadistisk?

Lazita

Recommended Posts

Skrevet

de kan komme her så skal jeg gi dem juling..INGEN er for gammel til ris på ræven ..... huff, jeg er bestandig redd når katten min ikke har visst seg på en stund.... og ser ut som at jeg har god grunn også ja... *grøss*

Skrevet

Forferdelig :)

Kjenner faktisk noen som prøvde dette, moren til den ene gutten fant katten bevisstløs hengende i treet og fikk den løs så i dag lever den men den er redd for mennesker :P:P

Skrevet

Trist......jeg slutter aldri å forundre meg over menneskers ondskap. Jeg klarer rett og slett ikke å skjønne at det går an å gjøre slikt ;)

Skrevet

At det går an ;) Mye dumt man kan gjøre, men dette gjør man bare ikke.

Tenk å finne pusen sin sånn da :P

stakkars pus OG eiere :P

Blir kvalm av folk som kan gjøre noe sånt

Skrevet

Uff, får litt frysninger i ryggen av dette. Ekkelt. Hvis jeg hadde funnet min katt hengt ute i hagen så vet jeg ikke hva jeg hadde gjort. Helt forferdelig at mennesker kan være så onde.

Skrevet

egentlig glad jeg ikke bor i byn nå altså.

har jo katt vi også, men han er ikke mye ute og ikke bor vi i byn(håper ikke folk gidder å komme ut her for å gjøre slikt).

Det jeg lurer litt på er hvorfor de tar friske og fine katter som har hjem å gå til(sikkert forde at de er så tamme da, men kunne ikke de tatt bakgårds katter uten hjem, i stedet for en katt som garantert vil bli savnet da?)

Skrevet

egentlig glad jeg ikke bor i byn nå altså.

har jo katt vi også, men han er ikke mye ute og ikke bor vi i byn(håper ikke folk gidder å komme ut her for å gjøre slikt).

Det jeg lurer litt på er hvorfor de tar friske og fine katter som har hjem å gå til(sikkert forde at de er så tamme da, men kunne ikke de tatt bakgårds katter uten hjem, i stedet for en katt som garantert vil bli savnet da?)

Jeg tror neppe at disse folkene har den minste mulighet til å føle empati og dermed ta en bakgårdskatt som kanskje ingen vil savne. Hvis de har en mening med denne utførelsen av "kattehenging", så er det for å rufse i sitt eget adrenalin med null tanke for hvordan eierne av katten vil få det!

Når jeg leste at det igjen hadde skjedd.. og denne gangen enda nærere meg, så fant jeg ut, at kattene skal få være litt inne-for en liten stund!

Var skikkelig guffent da den første artikkelen sto i avisen. Det var en Maine Coon, det samme som Emma er.... så det lignet nesten på henne også.

Nei, de får kose seg i sengen min i noen dager de!

Skrevet

Hvorfor er det så mange som henger katter?

ÅÅÅ blir så SUR og lei av å høre at folk er stygge med dyr!

Skulle hengt de som hengte den katten!

De som er stygge med dyr burde fått det samme tilbake!

Vis noen forsto hva eg mente:P

Skrevet

Hvorfor er det så mange som henger katter?

ÅÅÅ blir så SUR og lei av å høre at folk er stygge med dyr!

Skulle hengt de som hengte den katten!

De som er stygge med dyr burde fått det samme tilbake!

Vis noen forsto hva eg mente:P

Men det er jo ikke så vanlig, er det? Ja, det skjer dessverre alt for ofte. Men det er vel (her i Bergen da) en god stund siden sist når det "startet" her? Men ellers skjønner jeg godt hva du mener med å henge dem som hengte kattene. Det eneste "problemet" er at vold avler vold. Så det er en fryktelig dum spiral å begynne å bevege seg i. MEN, det er på høy tid at rettssystemet legger mer vekt på slik kriminalitet. Jeg mener, det er ikke så rent få ganger at en som begår mord faktisk har pint og plaget mange dyr før h*n setter ut sin "fantasi" på mennesker.

Men en "annen" ting, nå har dusøren steget til 15.000 !!!!! Jeg er så stolt over at private engasjerer seg i en slik grad. Dette får jo også belyst saken såpass at bt.no i dag har skrevet på siden sin at politiet her i Bergen har rotet vekk saken, og ingen vet egentlig hvem som skal etterforske den. PINLIG for Bg. politikammer. Men altså, med et slik søkelys på dette, så finner de den vel fort igjen håper jeg for deres del!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk! Vi har vurdert Toller, Flatcoated Retriever og husky faktisk! Synes selv at huskyer er så fantastiske, men ville ha noe litt mer førerorientert. Tror selv at en flat og belgisk fårehund blir for mye hund igjen. Men tusen takk for gode tips! Og når det kommer til røyting har vi tatt dette i betraktning ja! Fordelen med husky er jo at de har røyte perioder! Så satser på at robotstøvsugeren vår får kjørt seg!
    • Tydeligvis. Har snakket med mange som har blitt "tvunget" til å kjøpe hund.  Personlig så ble jeg paff, og skuffet- fra en seriøs oppdretter som kydde så og vær så imøtekommende til skikkelig skarp sur stemme...    
    • Så bra du tenker på økonomien før du skaffer hund! Det koster en del, og som du har erfart kan det fort komme på ekstra kostnader. Når det gjelder timing så er det noen faktorer. Hvis du ikke allerede har vært i kontakt med oppdrettere så kan det ta tid å finne et valpekull med leveringsklare valper. Noen oppdrettere har reservert alle valpene før de er født. Så start med å kontakte ulike oppdrettere og sjekke tid for valpekull, om foreldrene oppfyller avlsrådene til raseklubben osv. Hvis dere skal flytte, slik jeg forstår det, så kan det være greit å ha kommet noenlunde i orden før en valp kommer i hus. Er huset "valpesikkert"? Er det hage/uteområde som er inngjerdet, er dette noe dere tenker å gjøre eller ha på plass før valpen kommer? Er det noen store oppussingsprosjekter i ny bolig som kan være greit å ha unnagjort før man får en nysgjerrig og aktiv krabat i hus? Personlig foretrekker jeg å få valp i sommerhalvåret, når man uansett er mye ute. Det gjør dotreningen så mye enklere enn å måtte pine seg ut i -15 annenhver time, og stå og vente på at valpen skal gjøre fra seg. Siden du kommer til å være hjemme så er ikke alenetrening et stort problem, men en valp er aktiv, så det kan være greit å få valp i en rolig periode, kanskje ikke rett før eksamensperioden f.eks. Når det er sagt så kommer jo alt an på når den rette valpen fra den rette oppdretteren er leveringsklar. Når valpen først er i hus så må man tilpasse seg det, men det virker jo som dere har gode forutsetninger tenker jeg.
    • Jeg synes golden virker som et bra alternativ for dere. Siden du er vant til husky så er du vant til høyt aktivitetsnivå, og det virker som du er forberedt på og klar over at golden trenger litt mer mental aktivisering, men også er mer førerorientert og lettere å trene. Den store negative faktoren for min del med golden er at de røyter MYE. Her er det enten mye børsting og støvsuging og/eller ofte bading. Men hvis dere fikser det synes jeg det høres ut som en golden vil trives hos dere. Det er mange raser som kunne passet, jeg tenker flatcoated retriever, belgisk fårehund, finsk lapphund eller setter. Men jeg synes golden virker som et veldig godt alternativ for dere.
    • Hei! Jeg (dame 23) og samboeren min (29) vurderer å gå til anskaffelse av en hund. Jeg er ganske turglad av meg og driver med friluftsliv som hobby (hengekøyeturer, fjellturer, teltturer, fisketurer osv.) samboeren min er mer hjemmekjær og liker å ta det mer med ro, det gjør også jeg i perioder. Pga. en kronisk sykdom kan hverdagen min være uforutsigbar, men så lenge jeg holder meg i aktivitet og med måte så pleier det å gå greit. Vi ser etter en hund som kan være med på alt. Alt fra familiebesøk til fisketurer til ferier med bobil og hele pakka. Vi ser etter en følgesvenn rett og slett, som ikke skal sitte alene hjemme hele dagen, men som kan inkluderes i våres hverdag. Vi bor ganske landlig og selv om leiligheten vår ikke er så stor, vurderer vi golden retriever som rase. Vi trenger en hund som kan være aktiv, men også tåler ett par dager på sofaen. Vi ser etter noe allsidig, en rase som er litt morsom og rampete, men også lett kan trenes og formes slik vi ønsker. Det er så utrolig mye å velge mellom og det er så mange raser jeg kunne tenkt meg. Jeg er oppvokst med støvere og jeg og min mor skaffet oss husky når jeg var 17, hun har vært min følgesvenn i så mange år allerede. Men nå har jeg lyst på en hund jeg kan forme litt mer slik jeg vil. Jeg er åpen for tips til hunderase som kunne passet annet enn en golden retriever også! Det viktigste for meg er at det er en rase som vi har kapasitet til å ha, slik at vi får en godt balansert hund som får behovene sine møtt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...