Gå til innhold
Hundesonen.no

HD røntge hund


Marthe

Recommended Posts

På fredag skal tispen min HD røntges . Jeg lurer bare på en ting. Har hørt at hunden ikke skal gjøre det retter løpetid. Hvor lenge skal man vente etter dette? Hunden min sluttet med løpetiden ca 9/1-06 . Jeg vil helst røntge henne før vi skal på fjellet i ferien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at du bør vente er fordi skjelettet blir løst under løpetiden(tror jeg), jeg har hørt man bør vente omkring 2mnd :D

Okey :) Det var det jeg mente jeg hadde hørt... Når hun sluttet 9/1 tror du det går grit om jeg gjør det på fredag?

Jeg sjekket priser rundt i området. En plass jeg spurte om dette med å sjekke HD etter løpetid, forstod de ikke hva jeg mente.. De hadde aldri hørt om det :D

Dette er heldigvis ikke den dyrlegen som er "fastelegen" til min hund :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey :) Det var det jeg mente jeg hadde hørt... Når hun sluttet 9/1 tror du det går grit om jeg gjør det på fredag?

Jeg sjekket priser rundt i området. En plass jeg spurte om dette med å sjekke HD etter løpetid, forstod de ikke hva jeg mente.. De hadde aldri hørt om det :D

Dette er heldigvis ikke den dyrlegen som er "fastelegen" til min hund :D

Hvis du søker på det innlegget jeg skrev ang det, så kom vi fram til at agrumentene for dette var så svake så det er ikkeno vits å tru på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du søker på det innlegget jeg skrev ang det, så kom vi fram til at agrumentene for dette var så svake så det er ikkeno vits å tru på det.

Har ikke søkt nei.. Leste bare om det på canis for en stund siden. Jeg ringte vetrinæren nå. Han sa det ville gå fint :D Så da håper jeg bare at hun er HD fri :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe problem å rønke etter løpetid. Det vil ikke påvirke resultatet.

Jo de blir løsere i bekkenet(det er vell en grunn til at min bekkenløsning alltid blir verre hver gang jeg har mensen), hvis tispen nettopp har hatt løpetid så ville jeg i hvertfall ha ventet 1-2mnd før jeg hadde rønka sånn at bekkenet setter seg igjen(tror det er det som blir annbefalt også).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo de blir løsere i bekkenet(det er vell en grunn til at min bekkenløsning alltid blir verre hver gang jeg har mensen), hvis tispen nettopp har hatt løpetid så ville jeg i hvertfall ha ventet 1-2mnd før jeg hadde rønka sånn at bekkenet setter seg igjen(tror det er det som blir annbefalt også).

Ja :) Derfor har jeg ventet. Synes det var veldig merkelig at ikke en av 3 dyreklinikkene visste om dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja :) Derfor har jeg ventet. Synes det var veldig merkelig at ikke en av 3 dyreklinikkene visste om dette!

bare hør med Ulf Erlandsen på Tertnes dyreklinikk(ligger i Bergen) han har meget høy ekspertise på leddsykdommer hos hund og da spesielt HD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for linken :) Men jeg tror det har en sammenheng. Når tispen får løpetid, gjør kroppen seg klar til valper (fra naturensside). Så jeg tror at det har noe sammenheng ;) Man blir sikkert aldri ferdig med å diskutere dette, men jeg skal spørre hos vet`n på fredag ;)

Hvordan gikk det med hunden din? Har hun HD?

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...