Gå til innhold
Hundesonen.no

De ti bud

charlotte

Recommended Posts

De ti bud(sagt av barn i alderen 6-10 år):

1.Du skal ikke stjele fra de fattige hvis de ser det.

2.Du skal ikke mate spedbarn med løk for det har jeg prøvd.

3.Du skal bare slå noen hvis du absolutt må.

4. Du skal ikke baktale noen bak ryggmargen deres.

5. Du skal være så snill du kan og ellers kan du gjøre hva du vil.

6. Du skal høre på mammaen din samme hva hun sier og hva slags tonefall

hun bruker.

7. Du skal bevare deg vel.

8. Hvis noen slår deg, skal du bare snu det døve kinnet til.

9. Du skal elske Gud så mye du kan, selvom det er vanskelig og han ikke viser seg selvom du roper "kom frem".

10. Du skal ikke begjære din ektefelle eller andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha! :)

Mer:

Barns svar på kristendomsprøver :

Kona til Gud heter Gudmor. Hun er moren til alle barnebarna hans; Moses, Jesus og Julenissen.

Kineserne kommer nok ikke til den vanlige himmelen. Kanskje de kommer til den syvende himmel? Eller til Den Himmelske Fredsplass.

Gud heter egentlig Den allmennpraktiserende hersker på himmelen og på jorden. Han bestemmer alt, hele tiden. I gamle dager het Gud "mannen med ljåen".

Gud er forholdsvis grei, men han liker ikke at tyver kommer til himmelen

uten grunn.

Nå er det blitt ozonhull i himmelen. Det gjør at gulvet til Gud ikke

helt tett lenger. Det kan bli et problem.

Jesus trives veldig godt sammen med Gud. De har veldig mange felles

interesser.

I himmelen gjør man bare morsomme ting hele tiden. Jesus er nok

smørblid.

Det er mange i himmelen: Alle de som er døde er der, pluss Gud og Jesus og Den dårlige Ånde.

Man kan kalle Gud for hva man vil. Man kan kalle ham Kristus, Festus

eller Herre-Jesus.

Den Hellige Ånd er Ånden som går.

Å være engel er et typisk kvinne-yrke.

Det er noen som har en hellig lama. Det er egentlig en liten kamel. Den heter Dalai-Lama. Jeg tror det er en engel.

Hvis Gud hadde holdt det han sa om å la alle barna komme til seg, så

hadde vi ikke trengt barnehager.

Gud gjorde 5 brødre om til 2 fisker.

Gud skrev et gammelt testamente for han døde.

I Bibelen står det at man skal være snill hele tiden og frykte Gud.

Bibelen består for eksempel av De fem museboker og Marius' evangelium. De skriver om mye pent der, og det handler om mange artige typer. For eksempel handler det om Pottimor, Pottifar og om Pontius Forlat oss.

Smuglere har tatt med seg bibler inn i Kina. Hvis de leser Bibelen der,

kan de bli fanget og puttet i asjetten.

Gud liker dårlig at folk spiser epler. Da kalles det syndefall. Men han

er nok bare grådig, og vil ha alle eplene for seg selv.

Du skal ikke ljuge. (Halvor, 6år)

Du skal ikke stjele fra de fattige hvis de ser det. (Frida, 6 år)

Du skal herde din farmor så hun kommer til himmelen. (Caroline, 7år)

Du skal ikke bølle.(Halvor, 6 år)

Du skal ikke begjære din ektefelle eller andre arbeidsfolk. (Christian,

9år)

Du skal ikke slå i hjel tiden.(Karina, 6år)

Du skal holde sammen i tykt og tynt. (Kim Andre, 7år)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg skal hente valp om 14 dager, og nå ser det ut som tispen min får løpetid svært snart. Har noen erfaring med å få en ny valp inn i familien samtidig med at den voksne hunden får løpetid? Bør jeg be om å utsette henting av valpen?
    • Det er mange måter å gjøre dette på. Og man bør definitivt ha en plan, for alenetrening fram til en hel arbeidsdag kan ta tid. Med den siste hunden vår tok det 6 mnd. Jeg var da delvis ufør, så mannen hadde ham med på kontoret de dagene jeg var på jobb. Personlig mener jeg at man bør være hjemme med valpen minimum en uke, helst to, for å bruke tid sammen, bli kjent både med hverandre og den nye hverdagen, og etablere litt rutiner, før man i det hele tatt kan starte alenetreningen gradvis. Så bruker man tiden man har, men minst et par uker med systematisk alenetrening hjelper for de fleste. Når man må tilbake på jobb er det mange muligheter. Det viktigste er å ikke pushe valpen for lenge for tidlig, da risikerer man i verste fall å få en hund som ikke tåler å være alene hjemme i det hele tatt, og det er ganske slitsomt. Hjemmekontor. Ta med hunden på jobb.  Hundepasser/hundebarnehage (NB! Vær ekstremt nøye på hundebarnehage, der trenger valpen også tilvenning, og 5 dager i uken er alt for mye. Det er MYE stimuli, stress og påvirkning på slike steder, og det bør være en god plan for hvordan hundene får nok ro i løpet av dagen. Sjekk gjerne at de som håndterer hundene til daglig, altså ikke bare daglig leder, har kursing og faktisk kunnskap om språk og adferd hos hund, å "bare være glad i hunder" er ikke nok på slike steder). Om man er flere i huset, kan man flekse på jobbtid slik at en kan dra tidlig på jobb og komme tidlig hjem, og den andre drar sent. Nabo/familie/venn som passer valpen på dagtid og etterhvert stikker innom og lufter. Omplasseringshund som er vant til å være alene hjemme, heller enn valp. Da bør man også bruke tid på å bli kjent, og starte rolig og gå forsiktig frem med alenetrening på nytt sted, men så lenge de er vant til (og komfortabel med!) å være alene så bør treningen gå ganske raskt.  
    • Jeg lurer på hvor lenge man bør ta fri fra jobb for å være hjemme med den nye valpen, dersom man ikke har mulighet for hjemmekontor? Jeg har en valpebok der det anbefales 5-6 uker, men dette er jo ikke så enkelt i praksis. Det kan sikkert variere mye når valpen er tilvendt å være alene hjemme også. Noen tips?
    • Har ikke egenerfaring, men omgåttes en håndfull whippets. Tur i typisk norsk skog er meg bekjent ikke noe nevneverdig problem. Herjer hunden i skogen kan det såklart bli en skramme her eller der uavhengig av rase, men jeg har aldri hørt at det er noe vesentlig verre med whippet. Når det gjelder munnkurv mtp. jaktlyst så vil det hindre skade og drap av byttedyr, men jagingen og stresset blir jo det samme. Hunden skal ikke jage vilt (eller tamt strengt tatt) så du bør ha tilgang til åpne og/eller inngjerdede områder som hunden kan få løpe fra seg på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...