Gå til innhold
Hundesonen.no

skrytetråd.


MarieR

Recommended Posts

ikke så lenge siden sist tråd, men slike er vell greie å ha :P

jeg vil først å fremst skryte av ask. De som møtte oss i går, fikk et heller bråkete og brutalt bilde av både meg og bikkja :P men på trening med nidaros brukshundklubb i dag, var det kun, syting, ikke et bjeff! :P og for han, er det virkelig et gjenombrud!! :P Så håper virkelig vi får han til og holde seg sånn i fremtiden også!

Så vil jeg skryte av meg selv som endelig stoler på hvordan jeg skal gjøre ting. går visst ikke an å trene uten og vite 100% hvordan du skal gjøre det, og stole på at det er det rette for deg og din hund :P

Er nokså happy nå, ble tatt inn i lydighetskomiteen i klubben og greier :P var visst ikke aldergrense der, så resten av komiteen ( på to stk ) skal drøfte om jeg får være med på årsmøte i morgen. hehe. :P Så nå er det lydighet for alle penga! Byebye til utstilling. nesten da, basillen har bitt, og jeg er hekta på det å :P

flere som vil skryte over seg selv eller hunden sin? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Kjempe bra Marie :P

Kjempe bra Ask :P

Vil bare si at:

Milo har vært utrolig lydig i det siste.,.Kontakten har blitt forbedret, og JEG har fått han interresert i alle slags ting som man kan leke med..Her i stuen bare da:/

Til og med den gule badeanda mi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil skryte av mira siden vi har fått så god kontakt..å mira virker som hun elsker å gjøre meg glad.hun elsker det virkelih. for etter treningsøkta gir hun meg en suss på kinnet så går hun på trappen å venter itil hun må gå inn :P *sjønnasen miiiin* å han trenern som trener oss sa mira var en GLØGG hund som han ikke hadde sett maken til! han viste nemlig ikke at miniatyr hunder er så lette å trene :P

å så gjorde vi fremskritt med å hilse åsså. mira var så redd han mannen jeg snakker om hun hoppa unna han, men denne gangen reiste hun seg bare opp. hun virker mye tryggere på me og folk*stolt*

vega har blitt så flink å apportere! B)

å jeg er blitt flink med POSITIV trening:D dt er mye bedre å trene med posiitivitet enn negativitet..jeg har fått tolmodighet*litt ialfall* å trives med å trene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil skryte av mira siden vi har fått så god kontakt..å mira virker som hun elsker å gjøre meg glad.hun elsker det virkelih. for etter treningsøkta gir hun meg en suss på kinnet så går hun på trappen å venter itil hun må gå inn :P *sjønnasen miiiin* å han trenern som trener oss sa mira var en GLØGG hund som han ikke hadde sett maken til! han viste nemlig ikke at miniatyr hunder er så lette å trene :P

å så gjorde vi fremskritt med å hilse åsså. mira var så redd han mannen jeg snakker om hun hoppa unna han, men denne gangen reiste hun seg bare opp. hun virker mye tryggere på me og folk*stolt*

vega har blitt så flink å apportere! B)

å jeg er blitt flink med POSITIV trening:D dt er mye bedre å trene med posiitivitet enn negativitet..jeg har fått tolmodighet*litt ialfall* å trives med å trene :P

kjempebra marlene :P Virkelig flott, ble kjempeglad på dine vegne nå! :P stå på videre! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinka har den siste tiden blitt utrolig flink på å ikke løpe bort til alle og enhver. Hun er roligere når hun ser andre hunder, tar frivillig kontakt og holder seg i ro til den andre hunden har "sagt seg villig til å hilse". Hun rir mindre enn før, og er trivelig og rolig å ha i hus.

Jeg har blitt flinkere til å forsterke riktig ting i møte med hunder og mennesker. Men jeg har ikke så mye motivasjon til å trene lenger og har lyst til å gå kurs eller delta på fellestreninger eller noe, men det er det å komme i gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinka har den siste tiden blitt utrolig flink på å ikke løpe bort til alle og enhver. Hun er roligere når hun ser andre hunder, tar frivillig kontakt og holder seg i ro til den andre hunden har "sagt seg villig til å hilse". Hun rir mindre enn før, og er trivelig og rolig å ha i hus.

Jeg har blitt flinkere til å forsterke riktig ting i møte med hunder og mennesker. Men jeg har ikke så mye motivasjon til å trene lenger og har lyst til å gå kurs eller delta på fellestreninger eller noe, men det er det å komme i gang...

Så bra at det går bedre med dere! :P Ville vært synn om dere hadde omplasert!

hva med miljøtreningene til tr.heim hundeskole? :P hver onsdag trur jeg.. Ellers har jo NBHK fellestreninger hver mandag på statolibygget, men det er visst bare for medlemmer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får vel skryte litt jeg og da...

:P

toya har blitt kjempe flink til å gå på plass, og nå har vi bare trent i en uke :P

vi er ikke sånn 100 prosent enda, men vi er mye lengre enn når vi starta, så trur vi kan komme t å nå målet vårt til sommeren...

jeg sliter litt med å ikke bli sinna og korigere... men er blitt flinkere nå...

er en litt ny klikker jeg og...

hehe...

en klikker som ikke klikker, den klikker saken klarer jeg ikke holde styr på likevel, så bruker vel prinsippet, men ordet BRA isteden :P

funker som gull :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinka har den siste tiden blitt utrolig flink på å ikke løpe bort til alle og enhver. Hun er roligere når hun ser andre hunder, tar frivillig kontakt og holder seg i ro til den andre hunden har "sagt seg villig til å hilse". Hun rir mindre enn før, og er trivelig og rolig å ha i hus.

Jeg har blitt flinkere til å forsterke riktig ting i møte med hunder og mennesker. Men jeg har ikke så mye motivasjon til å trene lenger og har lyst til å gå kurs eller delta på fellestreninger eller noe, men det er det å komme i gang...

kjempe bra :P

alle sammen er så flinke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm santoz begynner å bli roligere og mer "voksen" selvom eg syns han er ganske så valpete innimellom. Han utagerer mindre enn før også. Nå har jo temperaturen begyner sakte men sikkert å øke og det har vært en del fysisk "trening" og det er sykt kor fort han er kommet i form.

Ellers må det forsatt jobbes med utageringen mot andre voksne hanner og hjemme alene treningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det går bedre med dere! :) Ville vært synn om dere hadde omplasert!

hva med miljøtreningene til tr.heim hundeskole? ;) hver onsdag trur jeg.. Ellers har jo NBHK fellestreninger hver mandag på statolibygget, men det er visst bare for medlemmer :D

Trondheim Hundeskole har treninger på mandager. Turid Buvik sa at jeg bare måtte komme nedover og trene, så jeg tror jeg skal gjøre det etterhvert. Vi får jo aldri trent med andre hunder som forstyrrelser (før trente vi med Retrieverklubben, men det vil jeg ikke lenger - det var ikke så mye råd å få for meg der akkurat).

Når kommer du og Ask på hundetreff igjen da? Det er jo utrolig lenge siden sist, Tinka har nesten begynt å bruke Tulla som sin nye bestevenn! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Jóga er jo den samme gamle gnålehøna som alltid, men én ting skal hun ha, hun stikker ALDRI av! Også har hun blitt veldig flink å sitte bamse ;)

Saeta har blitt MYE bedre på innkalling i det siste, ellers er det jo ikke så mye vi har trent på da, men ørene har blitt fine, endelig. De har blitt lettere å ha med å gjøre når jeg bader, børster og klipper, og det er bra :)

Får vel begynne med bronsemerkeøvelsene med Saeta snart. Jógas mål i år er å lære seg slalomen i AG, så vi får debutert der snart :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel skryte litt jeg også da :)

Balder kommer alltid på innkalling ;) På turen i går traff vi på en søt liten tispe og Balder stoppet opp ca 4 meter foran hunden og når jeg da ropte på han kom han rett på plass, flinke gutten ;) Belønningen da var å få hilse på tispa :D

For noen dager siden fikk vi en løs hannhund på besøk som møtte Balder i døren i det vi gikk ut, og Balder ble bare sjeleglad for å få besøk og fikk leke litt i hagen med den lille gamle rømlingen før eigeren kom :P Er så glad han ikke har agressive tendenser i det hele tatt og han er heller ikke terretorial :P Min tidligere hund hadde blitt rasende av å møte en fremmed hund i døra hihi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trondheim Hundeskole har treninger på mandager. Turid Buvik sa at jeg bare måtte komme nedover og trene, så jeg tror jeg skal gjøre det etterhvert. Vi får jo aldri trent med andre hunder som forstyrrelser (før trente vi med Retrieverklubben, men det vil jeg ikke lenger - det var ikke så mye råd å få for meg der akkurat).

Når kommer du og Ask på hundetreff igjen da? Det er jo utrolig lenge siden sist, Tinka har nesten begynt å bruke Tulla som sin nye bestevenn! ;)

hva?! det kan vi ikke tillate.. trur ikke jeg får til å komme i kveld, men skal ta meg i nakken og begynne og møte opp igjenn :P Ask har ikke lekt med andre hunder på leenge..vel jo, evita, men hun teller ikke, får hun bare glefser og bjeffer til han :P også kira og saeta på trening da..men han savner tinka :P hver gang ask ser en labrador så blir han helt fra seg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja er vel ikke så mye å skryte av da :D men litt så:

Han har blitt mye roligere inne for tiden. Han var rolig før og men mer nå. Sover for det meste når han er inne. Det synes jeg er positivt. :) kontakten er jo blitt kjempebra. (synes jeg da :P)

Har begynt å trene på fri ved fot ute. Med biler som kjører forbi (skummelt) Han har blitt kjempeflink. Men det må bli mye bedre. Jeg må bare lære meg å stole på han mer, på at han ikke stikker av, jeg fikk bevisst i dag at han ikke gjør det da, og at han har lært seg "stopp" :)

Dessverre får jeg ikke til å ha han løs så mye som jeg selv vil, er noen unger rundt her som er redd hund, så den sjansen tar jeg ikke helt. Men slapp han ute i kveld, da kom han med engang, så det sitter enda :D *heldigvis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og Ero har vært flink. For det første så har vi blitt ferdig med nappinga(ble det idag, juhuu) Se bilder på bloggen vårs.

Jeg holder på å lære Ero på plass. Han er blitt kjempeflink, og han setter seg nesten bestandig bra nå jeg står med siden til, men ikke når han kommer løpende forfra. Han har også blitt flinkere til å tilby forskjellige adferder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gizmo har blitt så flink til å lære seg nye ting, han tar så lett til seg nye ting noe jeg er kjempe fornøyd med :) Han har begynt å få hormoner å jokker på katten heheh føler han er litt tidlig da begynte med dette før han ble 4 mnd..Den andre hunden min jeg hadde var ganske sen egentlig...Men han får ikke lov å jokke p katten da <_< Tror gizmo kommer til å bli flink senere når jeg skal trene han i ulike ting... :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...