Gå til innhold
Hundesonen.no

RØD KLUMP utav øyet


Inustaff

Recommended Posts

HJELP!!

hunden min har en rosa klomp som detter utav øyet!!!!!!

Panikkanfall...øyehulen er dobbelt så stor,og klumpen vokser ut av øyet og dekker det.

Angsanfall,så det når hunden våknet nettop..det var ikke sånn for 1 time siden.

LØPER TIL DYRLEGE...hva **** er det cherryeyes???

hjelpemeg det var ekkelt...stakkar vovven...

Noen som vet hva det egentlie er og om det forsvinner?er det farlig?

Jeg finner jo ut det hos dyrlegen altså,men jeg blir ikke kjørt ennå...må vente 10 minutter..laaaang ventetid det nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var ikke farlig,men det er en klump som tilhører tårekanalen som hører til bak øyet..

Denne er blitt betent og blir derfor så stor at den popper ut foran øyet.

Det ser forferdelig ekkelt ut...rosa kjøttklump..så kom det helt plutselig også..

Trodde jeg skulle svime av,hater sånt.

Det blir sannsynligvis operasjon på torsdag,dyrlege hadde ikke tid før.

Jeg fikk beskjed om å se det ann og prøve å "dytte klumpen"tilbake på plass ved hjelp av en salve!

Men synes det virker bedre å få operert..kqan ikke gå rundt sånn som det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amigo fikk akkurat det samme for noen måneder siden. Det utviklet seg i løpet av noen få timer. Jeg fikk også lettere panikk og løp avgårde til vetten :P

Men jeg fikk bare salve som jeg hadde på øyet to ganger om dagen (Kloramfenikol mot betennelse) og i løpet av noen dager var han helt OK igjen. Siden har han ikke hatt antydningen til noe slikt.

Må du operere altså? Dersom salven hjelper, så skulle det vel ikke være nødvendig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet ikke..dyrlege sa at det kunne være at det ikke var nødvendig...skulle se det an til onsdag å operere på torsdag eventuelt...

Jeg er bare redd at det er skadelig og vondt så jeg tenkte at den var så stor at det var gjerne likegreit å fjerne den...eller..ikke fjerne,men sy den bort,bak øyet eller hva det egentlig var han sa...

Fikk salven for å prøve å dytte det tilbake...håper det hjelper...litt bekymret...

Har aldri sett det før..og som sagt kom det helt utav det blå!!

Er det arvelig da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...