Gå til innhold
Hundesonen.no

Bytte frame i Dreamweaver?


Renate A

Recommended Posts

Skrevet

Hjelp...jeg tørr ikke gjøre det for jeg skjønner ikke noe...får få naboen til å komme over å se på det.

Håper naboen din får fikset det, da :)

Men vet du hvordan jeg setter inn teller?

Når jeg setter inn HTML koden jeg får oppgitt så blir det bare krøll.

Hvor skal jeg sette inn HTML koden??

Du kjenner til "Code", "Split" og "Design" knappene som du bruker til å skifte mellom kode-modus og design-modus?

design-modus = når du ser siden slik den skal vises til slutt

kode-modus = når du ser kildekoden til siden

Du må være i kode-modus når du setter inn koden til telleren. (Klarer du å finne frem til det rette stedet i html-koden?)

Hvis du setter inn teller-koden når du er i design-modus vil koden bli regnet for å være vanlig tekst og den vil ikke fungere.

Men husk at telleren vil uansett ikke se ut som den skal før du har lagt siden ut på nettet!

Lykke til ;)

Skrevet

Håper naboen din får fikset det, da ;)

Du kjenner til "Code", "Split" og "Design" knappene som du bruker til å skifte mellom kode-modus og design-modus?

design-modus = når du ser siden slik den skal vises til slutt

kode-modus = når du ser kildekoden til siden

Du må være i kode-modus når du setter inn koden til telleren. (Klarer du å finne frem til det rette stedet i html-koden?)

Hvis du setter inn teller-koden når du er i design-modus vil koden bli regnet for å være vanlig tekst og den vil ikke fungere.

Men husk at telleren vil uansett ikke se ut som den skal før du har lagt siden ut på nettet!

Lykke til ;)

Takk for hjelpen. Da skal jeg prøve å sette inn teller...har prøvd i kode-modus, men er litt forsiktig av meg så jeg ikke ødelegger noe skjønner du...er bare sånn jeg er. ;)

Takk for kjempe god hjelp. :)

Guest Per Olav
Skrevet

Takk for hjelpen. Da skal jeg prøve å sette inn teller...har prøvd i kode-modus, men er litt forsiktig av meg så jeg ikke ødelegger noe skjønner du...er bare sånn jeg er. ;)

Takk for kjempe god hjelp. :)

For ikke å ødelegge noe av oppsettet ditt, Renate, kan du kanskje først prøve av lagre sida di med et annet navn slik at du bevarer originalen. Så kan du legge telleren inn i kopien, laste den opp og se om det fungerer.

--

Per Olav

Skrevet

For ikke å ødelegge noe av oppsettet ditt, Renate, kan du kanskje først prøve av lagre sida di med et annet navn slik at du bevarer originalen. Så kan du legge telleren inn i kopien, laste den opp og se om det fungerer.

--

Per Olav

Den funket nå... www.renatea.com den er litt amatør messig ennå og langt fra ferdig..

Venter på at naboen min kan hjepe meg med det pokkers frame opsettet, også la han inn sånn at det står "Renates lille kose side" på knappene som beskriver siden, det vil jeg heller ikke ha der, men får det ikke bort.

Blir litt feil å ha "Renates lille kose side" og tilby hundemassasje på samme siden... ;)

Skrevet

Den funket nå... www.renatea.com den er litt amatør messig ennå og langt fra ferdig..

Venter på at naboen min kan hjepe meg med det pokkers frame opsettet, også la han inn sånn at det står "Renates lille kose side" på knappene som beskriver siden, det vil jeg heller ikke ha der, men får det ikke bort.

Blir litt feil å ha "Renates lille kose side" og tilby hundemassasje på samme siden... :)

Dette fikser vi greit! Gi meg et par minutter...

Skrevet

Hei igjen!

Finn filen som inneholder rammesettet. Det er vanskelig for meg å se hva den filen heter, men innholdet skal se sånn ut:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/frameset.dtd">

<html>

<head>

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">

<title>Renates lille koseside</title>

</head>

<frameset rows="69,*" cols="*" frameborder="no" border="0" framespacing="0">

<frame src="top.htm" name="topFrame" frameborder="yes" scrolling="NO" noresize bordercolor="2">

<frameset rows="*" cols="131,*" framespacing="1" frameborder="yes" border="1" bordercolor="#ECE9D8">

<frame src="meny.htm" name="leftFrame" frameborder="yes" scrolling="NO" noresize>

<frame src="hoved.htm" name="mainFrame" frameborder="yes" bordercolor="1">

</frameset>

</frameset>

<noframes><body>

</body></noframes>

</html>

Gå i kode-modus og bytt ut alt innholdet over med følgende:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/frameset.dtd">

<html>

<head>

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">

<title>Renates hjemmeside</title>

</head>

<frameset rows="*" cols="131,*" framespacing="1" frameborder="yes" border="1" bordercolor="#ECE9D8">

<frame src="meny.htm" name="leftFrame" frameborder="yes" scrolling="NO" noresize>

<frame src="hoved.htm" name="mainFrame" frameborder="yes" bordercolor="1">

</frameset>

<noframes><body>

</body></noframes>

</html>

Jeg har fjernet topprammen og byttet ut "Renates lille koseside" med "Renates hjemmeside". Dette kan selvfølgelig byttes ut med akkurat hva du vil.

Håper det funker nå da :)

Guest Per Olav
Skrevet
Hei igjen!Finn filen som inneholder rammesettet. Det er vanskelig for meg å se hva den filen heter, men innholdet skal se sånn ut:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/frameset.dtd">

<html>

<head>

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">

<title>Renates lille koseside</title>

</head>

Håper det funker nå da :)

Og så kanskje flytter du telleren til venstresiden. Det er tydeligvis den som er statisk i oppsettett ditt :P

--

Per Olav

Guest Per Olav
Skrevet
Blir litt feil å ha "Renates lille kose side" og tilby hundemassasje på samme siden... :P
Æh.. jeg skal la være å kommentere den der... :)

--

Per Olav

Skrevet

Hei igjen!

Finn filen som inneholder rammesettet. Det er vanskelig for meg å se hva den filen heter, men innholdet skal se sånn ut:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/frameset.dtd">

<html>

<head>

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">

<title>Renates lille koseside</title>

</head>

<frameset rows="69,*" cols="*" frameborder="no" border="0" framespacing="0">

<frame src="top.htm" name="topFrame" frameborder="yes" scrolling="NO" noresize bordercolor="2">

<frameset rows="*" cols="131,*" framespacing="1" frameborder="yes" border="1" bordercolor="#ECE9D8">

<frame src="meny.htm" name="leftFrame" frameborder="yes" scrolling="NO" noresize>

<frame src="hoved.htm" name="mainFrame" frameborder="yes" bordercolor="1">

</frameset>

</frameset>

<noframes><body>

</body></noframes>

</html>

Gå i kode-modus og bytt ut alt innholdet over med følgende:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/frameset.dtd">

<html>

<head>

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">

<title>Renates hjemmeside</title>

</head>

<frameset rows="*" cols="131,*" framespacing="1" frameborder="yes" border="1" bordercolor="#ECE9D8">

<frame src="meny.htm" name="leftFrame" frameborder="yes" scrolling="NO" noresize>

<frame src="hoved.htm" name="mainFrame" frameborder="yes" bordercolor="1">

</frameset>

<noframes><body>

</body></noframes>

</html>

Jeg har fjernet topprammen og byttet ut "Renates lille koseside" med "Renates hjemmeside". Dette kan selvfølgelig byttes ut med akkurat hva du vil.

Håper det funker nå da :)

Her er opsettet mitt i index siden:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"

"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

<html>

<head>

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">

<title>Renates hjemmeside</title>

<link href="default.css" rel="stylesheet" type="text/css">

<style type="text/css">

<!--

.style1 {color: #000099}

-->

</style>

</head>

<body>

<div align="center"></div>

</body>

</html>

Ikke noe frame...å bytte ut...

Også har jeg byttet ut til "Renates Hjemmeside", men det fungerer tydeligvis ikke.

Guest Per Olav
Skrevet
Også har jeg byttet ut til "Renates Hjemmeside", men det fungerer tydeligvis ikke.
Dersom du åpner dw - oppe på menylinja har du et hvitt felt for utfylling. Hva står det der?

--

Per Olav

Skrevet

Her er opsettet mitt i index siden:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"

"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

<html>

<head>

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">

<title>Renates hjemmeside</title>

<link href="default.css" rel="stylesheet" type="text/css">

<style type="text/css">

<!--

.style1 {color: #000099}

-->

</style>

</head>

<body>

<div align="center"></div>

</body>

</html>

Ikke noe frame...å bytte ut...

Også har jeg byttet ut til "Renates Hjemmeside", men det fungerer tydeligvis ikke.

Det er feil fil. Du har den filen med det framesettet jeg viste til et eller annet sted. Jeg hentet det fra siden din før jeg endret på det. Hva heter index-siden din, forresten? (Finner ikke noen fil hos deg som heter "index.htm")

Skrevet

Ja nå har naboen min vært her, for jeg hadde selvfølgelig ikke gjort det riktig..oppsettet ditt var riktig men grønne meg hadde gjort det feil.

MEN nå er siden min oppe og går!! JIIPIII!!!

Takk for hjelpen dere :)

Skrevet

Så bra :)

Bare hyggelig å kunne hjelpe. Jobber intenst med nye sider til både firma og hunder for tiden, så jeg har Dreamweaver fremme det meste av tiden uansett.

Koselige sider og nydelig hund du har, forresten :P

Skrevet

Så bra :)

Bare hyggelig å kunne hjelpe. Jobber intenst med nye sider til både firma og hunder for tiden, så jeg har Dreamweaver fremme det meste av tiden uansett.

Koselige sider og nydelig hund du har, forresten :P

Uff jeg får vel ikke lagt meg i natt jeg nå...er så morro nå som jeg har fått endret på den frame-dritten (unskyld... :rolleyes: )

Jeg hadde lagt inn både din og den gamle og det ble bare krøll.

Sidene blir nok bedre etterhvert som jeg blir litt bedre kjent med DW, men jeg får iallefall lagt inn det viktigste om hundemassasjen..

Takk for skryt av Chicka, nå ble jeg stolt. B)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
    • Det kommer jo an på om du ønsker å åpne og lukke port hver gang du skal kjøre inn og ut. Jeg ville nok hatt bil og kjøring utenfor gjerdet, for å unngå fare for påkjørsel av hunder.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...