Rapporter
-
Hvem er aktive 0 medlemmer
- Ingen innloggede medlemmer aktive
-
Nye innlegg
-
Av VisningsnavnPåkrevd · Skrevet
Går an å tørke av hunden, samt ha et teppe i sofaen feks. La hunden få velge selv om den vil ligge i sin egen seng, eller på sofaen med menneskene. Det er vel det minste man kan gjøre for denne skapningen som er i vårt fangenskap, totalt prisgitt oss.. så mye trist hundehold. -
Takk for innspill, men jeg tror hunden min kommer til å ha et fullverdig og helt fint liv selv om den ikke får være i sofaen når den er våt og skitten. Jeg ville heller ikke latt en et barn som nettopp hadde rullet seg i gjørme eller bæsjet på seg sette seg rett ned i sofaen i stua (da bør jeg kanskje heller aldri ha barn?). Jeg tror at en hund som får ligge i sin egen seng i stua, midt i mellom alle menneskene den er glad i, har det veldig fint og føler seg som en del av flokken.
-
De menneskelige medlemmene forventes å gjøre det etterhvert, ja.. som er hele poenget her.. ser ikke ut til at du forstår hva jeg skriver. Jeg orker ikke å gjenta meg selv, de som evner å reflektere over dette får gjøre det. At du ikke ser noen grunn til at hunden får et dårligere liv av å nektes å oppholde seg i sofaen sammen med familien sin er triste greier. -
Dette er også noe alle de andre familiemedlemmene tar del i, før eller senere. Jeg er helt sikker på at du er enig i at hund og barn har ulike behov, de også. Og fullstendig ulike forventninger og utvikling. Jeg ser ingen grunn til at en hund skal ha et dårligere liv for å ikke bli tillatt i sofaen.
-
Det du skriver er bare tull. På samme måte som man ikke forventer at et småbarn skal lage middag eller betale regninger forventer man ikke slike ting av hunden. Det handler ikke om å behandle hund som menneske, snarere tvert imot- å respektere dens "hundhet" og møte den på dens premisser - slik som man møter småbarnet på dets premisser- som et fullverdig medlem av familien, som er velkommen i sofaen.
-
-
Nylig opprettede emner