Gå til innhold
Hundesonen.no

Knekt tann


Kristina

Recommended Posts

Hei

Det skjedde meg og. Dyrlegen må se på det slik at det ikke utvikles hull. PÅ utstilling trekker det ikke ned siden det er den naturlige tannstillingen de ser på og manglende tenner.

Jeg skall fiske den i sommer i ungarn da det er billigere der (det går desverre ikke på forskikringa)

Men lykke til det er ikke noe farlig i alle fall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Du trenger ikke å dra nå! Men neste gang du er hos dyrlegen må du bare vise ham det. Jeg har fådt anbefalt å rette på det av dyrlegen da det skjedde for ca et år siden og dyrlegen er redd for at det skall dannes hull. For når tannen brekker er det ikke noe emalje igjen som kan beskytte tannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svært, svært mange hunder går med betennelser i røtter, tannkjøtt etc. Tenner som knekker, bør enten rotfylles eller trekkes - hvis nerven er eksponert.

Alle veterinærer kan ikke nok om dette - finn en som kan tenner, som har etterutdannet seg i dette, kan gjøre stor forskjell.

Det er et problem som kan være større enn man tror; går hunden med kroniske infeksjoner - selv om det "bare" er i tannkjøtt/tenner, så kan det skje alt fra at den blir "plutselig" aggressiv, til at den går og er svekket i immunforsvaret, noe som kan slå tilbake hvis den blir syk av noe annet.

Lurt å sjekke - og følge med på. Kanskje er det ikke så ille med din, men det er en god vane å opparbeide: Tannsjekk, og sjekk hos veterinær iblant. Så kan du få attest hos veterinæren, dersom den må trekkes - da er det opp til dommer hvor mye vekt de legger på attesten (nå mangler vel hunder knapt huggtennene, så da vil han nok tro på deg uansett).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kristina

Dr. Dyregod på grini eller bekkestua har en tannspesialist. De er veldig flinke.

Hvis du drar til doktor dyregod på Bekkestua så må du si i fra til meg for jeg er naboen dem og vil gjerne hilse på hun.

De er som dora sier VELDIG flinke med tenner, anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...