Gå til innhold
Hundesonen.no

Utfordringer med valp som ikke vil gå tur alene

Colliegirl
 Share

Recommended Posts

Vi hentet valpen vår (collie langhåret) den 17. oktober, så hun har ikke vært hos oss så lenge. Hun kommer fra et miljø hvor hun var vant til å være i en flokk med flere hunder, men nå bor hun alene sammen med meg og samboeren min. Hun er en fantastisk hund, men vi har noen utfordringer når det kommer til å gå turer alene.

Når vi går ut bare oss to, virker hun ofte usikker og kanskje litt redd for lydene rundt seg. Som regel stopper hun opp allerede i hagen, og vi kommer oss ikke så mye lenger. På gode dager kan vi komme oss ned til skogen, hvor hun virkelig koser seg og nyter å løpe fritt – men det krever mye tålmodighet og overbevisning for å komme dit. Hvis vi derimot går sammen med nabohunden, går alt helt fint. Da virker hun trygg og avslappet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel var hun da dere hentet henne? Hva hadde oppdretter gjort med valpene?

Haha, ikke sånn ment, altså, men om valpene hadde opplevd noe av verden utenfor heimen eller om de bare ble oppbevart hjemme hos oppdretter fra fødsel til avreise.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jo flere ekser, jo mer tull og problemer. Enig med deg der.  Ellers har jeg hatt liknende erfaringer med sko og vesker, og aviser og sofaputer og barneleker og ekser og sånt. Å gjemme ting i esker i reoler var en fungerende løsning hva angikk eskene. De fikk være i fred så lenge det var mer verdifulle ting oppi dem.  Hunden opererte ellers med en 4-timers regel, hvor han aksepterte å være hjemme alene i ca 4 timer, men begynte ødelegge ting når tiden gikk ut. Fair enough. Jeg skulle ikke hatt så krevende rase i den livssituasjonen, og enhunds  fagforeningen hans hadde rett til å protestere på lediggangen.  Jeg har faktisk ikke andre råd enn konsensus: frossen fylt kong.  ..med mindre du er et monster som risikerer hundens liv ved å la den tygge bein uten tilsyn. Et velstående monster isåfall, fordi de beina som holder en stund, de koster litt mer enn esker. 
    • Hvor gammel var hun da dere hentet henne? Hva hadde oppdretter gjort med valpene? Haha, ikke sånn ment, altså, men om valpene hadde opplevd noe av verden utenfor heimen eller om de bare ble oppbevart hjemme hos oppdretter fra fødsel til avreise.  
    • Anbefaler kurs/støtte i hundeklubben. Kjempe vanskelig å gi råd uten å se hunden Håper du får hjelp!
    • Hunden min har dessverre begynt å ødelegge embalasje. Noe som ikke har vært et problem tidligere, mens nå virker det som at meningen (for henne) er å ødelegge så mange esker som mulig. Og hun ødelegger de fleste, ikke bare den med lukt i. 🤨 Sykt irriterende, en uvane som har dukket plutselig opp. What to do? Noen som har tips? Eller vet hvor jeg kan finne/lese om hvordan trene dette vekk? Jeg har hørt at det kan være lurt å ha veldig få ekser, F.eks bare 2 en stund. Tenkte å prøve det, men er veldig åpen for andre tips 
    • Vi hentet valpen vår (collie langhåret) den 17. oktober, så hun har ikke vært hos oss så lenge. Hun kommer fra et miljø hvor hun var vant til å være i en flokk med flere hunder, men nå bor hun alene sammen med meg og samboeren min. Hun er en fantastisk hund, men vi har noen utfordringer når det kommer til å gå turer alene.   Når vi går ut bare oss to, virker hun ofte usikker og kanskje litt redd for lydene rundt seg. Som regel stopper hun opp allerede i hagen, og vi kommer oss ikke så mye lenger. På gode dager kan vi komme oss ned til skogen, hvor hun virkelig koser seg og nyter å løpe fritt – men det krever mye tålmodighet og overbevisning for å komme dit. Hvis vi derimot går sammen med nabohunden, går alt helt fint. Da virker hun trygg og avslappet.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...