Hvilken turhund passer meg?
-
Hvem er aktive 0 medlemmer
- Ingen innloggede medlemmer aktive
-
Nye innlegg
-
Jeg er ute etter en hund som skal brukes til soppsĂžk, evt. blodspor.  Men hvilken hund skal man velge? Jeg har vurdert bĂ„de springer og cocker spaniel, men syns kanskje at det er mange «pyntehunder» og ikke sĂ„ mange med fokus pĂ„ nesa. Ikke at det er noe galt i det altsĂ„! Man har selvfĂžlgelig ulik bruk for hunden sinđ Jeg vurderer derfor andre hunderaser men vil gjerne hĂžre andres erfaringer/ meninger om bĂ„de spaniel og andre hunderaser. Selv driver jeg med jakt, og har en Vorsteh og en tysk Jaktterrier. Jeg har erfaring med nosework, blodspor og litt ettersĂžk. Begge hundene mine krever mye aktivisering og stimuli. Derfor er jeg ikke redd for en hund som krever mye. Gjerne mellomstor eller liten i stĂžrrelsen.Â
-
Av Slitenhundeeier · Skrevet
Det er helst jeg som tar ansvar for fĂŽr, tur og trening. Siden jeg jobber langvakter har jeg jo ogsĂ„ mye fritid, sĂ„ det blir veldig naturlig at jeg har hovedansvaret. Men skal prĂžve Ă„ fĂ„ de andre i huset til Ă„ ta i mer. Begynne med Ă„ fĂ„ en av de andre i huset til Ă„ ta han ut nĂ„r jeg kommer hjem, slik som du foreslĂ„r đ -
Har god erfaring med Baggen softbelt. Ser de har det hos Troll. Det kan oppleves som litt klumpete for jogging, men til gĂ„tur er det supert. Vet ikke hva du tenker om frontfestet der men jeg har ikke opplevd problemer med det. Jeg liker spesielt at dempingen er i selve beltet sĂ„ jeg kan bruke det bĂ„ndet jeg vil. Ikke alltid sĂ„ praktisk med strikkbĂ„nd.Â
-
-
Nylig opprettede emner
Recommended Posts