-
Hvem er aktive 0 medlemmer
- Ingen innloggede medlemmer aktive
-
Nye innlegg
-
Noen som har erfaring med et slikt silver shade dekken? Fungerer det?
-
Jeg er veldig glad i pinewood sine vester. Har ogsÄ en fra Helsitar som jeg liker, men velger nok pinewood over helsitar oftere. Grunnen er at lommene pÄ pinewood sine vester er mye stÞrre og rommer mer, sÄ jeg fÄr plass til masse godbiter, leker, bÄnd og halsbÄnd i lommene, spesielt baklomma. Vet ikke hvilken stÞrrelse du bruker, men ser pinewood har alt fra XS-3XL. Hvis du er interessert, sÄ vet jeg om en rabattkode hos pinewood pÄ 30% rabatt, som jeg tror fortsatt er aktiv
-
Tiden begynner bli overmoden for Ă„ lĂŠre some type of nesearbeid. Forventningen var Ă„ bare mestre smellerbrettet smooth, som et grunnlag for forstĂ„ ID og utvide derfra til romsĂžk og omrĂ„desĂžk. Det gikk ikke heeeelt etter planen, da Ede heller vil spise det hjemmelagde brettet i papp, og blir sur og klager og protesterer om jeg insisterer pĂ„ at han mĂ„ lukte pĂ„ boksene for Ă„ fĂ„ godis fra hĂ„nden. Det har ligget pĂ„ hylla en stund. Kanskje krype til korset og kjĂžpe et av metall allikevel, heller enn Ă„ smĂžre tĂ„lmodigheten og jobbe videre med det vi har. Gjensidig forsterkning av frustrasjon er ikke gĂžy Ă„ jobbe med. Vi har gĂ„tt pĂ„ en smell med capturing og shaping ogsĂ„. FĂ„tt captured mye fint, som f.eks. kryping, men ikke mange nok ganger til Ă„ fĂ„ noe pĂ„ cue, og han har begynt drite i hva jeg ber om nĂ„r det er godis fremme, for Ă„ heller tilby den adferden han selv tror er av hĂžyest verdi, som dekk istedenfor sitt nĂ„r jeg ber om sitt, og han er fortsatt fornĂŠrmet og protesterer mot Ă„ gjĂžre noe som helst om det ikke er godis fremme nĂ„r jeg ber ham. Jeg har ogsĂ„ Ăždelagt treapporten. Baklengskjedet sĂ„ fint fra utgangsstilling, levering, holde den, plukke den opp. Han var uinteressert i selve apporten, sĂ„ jeg hypet den litt opp med Ă„ bare la han lĂžpe pĂ„ impuls nĂ„r jeg kastet og kjĂžrte full fest nĂ„r han kom lĂžpende tilbake med den. Resultat? Han tror den har sĂ„ hĂžy verdi nĂ„, han vil IKKE lenger levere den fra seg. Den er mer langt mer verdifull enn kampeleker, pipeleker og kaninpels, som han villig leverer pĂ„ fĂžrste forespĂžrsel uten Ă„ bĂžlle. Den overgĂ„r de godbitene jeg prĂžver bytte den til meg med. ..og han TYGGER pĂ„ den. Legger seg til for Ă„ gnage pĂ„ den etter Ă„ ha terget meg med en catch me if you can, som han synes er SĂ gĂžy med akkurat den apporten, ikke noe annet. Det er KUN den han gjĂžr det med. Alt annet er han helt kewl med Ă„ levere fra seg. *facepalm* Flaks at vi har brukt en litt rar treapport, sĂ„ har vi den generiske i reserve til Ă„ trene inn pĂ„ nytt siden, etter en laaaang periode med bare metallapport, og kanskje ogsĂ„ tungapport fĂžr vi prĂžver oss pĂ„ en ny en av tre. Her om dagen fikk vi besĂžk av en diger flokk gjess pĂ„ gjennomfart. De satt utover to hele jorder. Ede hadde ikke oppdaget dem ennĂ„ da jeg satte ham ned for et bilde fĂžr det braket lĂžs. Feil vinkel til Ă„ fĂ„ med noe i nĂŠrheten av omfanget. De var spredt utover hele Ă„keren til venstre for bildet. Kjempestor flokk. Stille fĂžr stormen, tenkte jeg, og var bekymret for Ă„ skremme de opp og jage de slitne langveisfarende avgĂ„rde nĂ„r vi nĂŠrmet oss. KrĂ„kene klagde til oss om okkupasjonen av matfatet sitt og ville antagelig ha hjelp med akkurat det. De var opprĂžrte. Endte som moralsk supporter pĂ„ krĂ„kenes side i den konflikten der da vi kom til Salmonella Street mellom jordene, hvor det var sĂ„ bombardert med gĂ„sebĂŠsj.. Turen bortover den veien mellom de to okkuperte jordene minnet meg om denne. https://youtu.be/5iTTNRE-njM?si=Wjg9Rwk2RomhfZlw  Ikke sett dem ennĂ„, og stusser pĂ„ hva den lukten er: Det lukter virkelig merkelig Zoom inn mot den smale stripen av dem i bakgrunnen pĂ„ Ăžverste bildet: Det var en sĂ„ massiv mengde av dem utenfor bildet, det var dumt Ă„ ikke ta et panorama oversiktsbilde til skrekk og advarsel mot Ă„ bringe hunder med interesse for andre dyrs ekskrementer til omrĂ„det nĂ„r gjess trekker gjennom. Den smale stripen av de her er bare en liten gjeng outsidere fra main goose society. Godt vi ikke ser dem igjen fĂžr til hĂžsten. HĂ„per pĂ„ bedre impulskontroll under linefĂžring til da, eller enda bedre: Matvett.Â
-
Kan henge meg pĂ„ anbefalingen om Collie, men vĂŠr nĂžye pĂ„ valg av oppdretter og linjer. Det er ikke Ă„ stikke under en stol at det finnes mentale brister innad i rasen. En god collie derimot er en enormt kjekk hund Ă„ ha! SĂ„ gĂ„ seriĂžst inn og mĂžt hunder i flere settinger og se hvordan de tar ting, eventuelt om de har en MH sĂ„ er jo den fin Ă„ fĂ„ sett om de har filmet den f.eks.Â
-
Tiden flyr og lille bebbisen blir snart Ă„ret. đ± Hun er fremdeles kanskje 6mnd i sitt eget hode da. đ Dagens agenda sĂ„ slik ut đŽ etter Ă„ ha trent litt pĂ„ fokus med bestekompis whippeten Leo som distraksjon, og sĂ„ gĂ„tt ett spor i nytt terreng etter en god times pause i bilen. đ  Tidligere i mars nĂ„r vi passet pĂ„ ett lite smĂ„bruk. Fant en fin foss!  et par fra den lille uka vi hadde snĂž her sĂžrvest. đ
-
-
Nylig opprettede emner
Recommended Posts