-
Hvem er aktive 0 medlemmer
- Ingen innloggede medlemmer aktive
-
Nye innlegg
-
De kjĂžrer via Sverige, og har rabies og ormebehandling. Men trenger de Ă„ kjĂžre pĂ„ rĂždt ved grenseovergangen til Norge pĂ„ tilbakereisen?? Finnes det ogsĂ„ skjema en kan fylle ut nĂ„r en reiser med hund mellom EU/EĂS land? Finner ingenting pĂ„ Mattilsynet sine sider.  Takk for hjelp
-
Og sÄ en helt ok dag. Var forberedt pÄ det verste, gitt erfaringer fra stedet vi var pÄ. Fikk fineste adferden tilbudt uten krav. Innfridde samtlige forespÞrsler. .. lenge. SÄ skjedde tydligvis noe med ham jeg ikke aner Ärsaken til, og han begynte stresse og sluttet oppfÞre seg pent, uten Ä bli veldig vanskelig heller. La seg pent ned pÄ matten sin for Ä slappe av i 30 minutter pÄ bussholdeplassen, og begynte ikke flippe fÞr de siste 10, da han ble ufyselig vokal mot to huskyer pÄ andre siden av gaten, nyankomne ventende til holdeplassen og livet og universet og alt. 30 min venting akkurat der, rett oppi en travelt trafikkert vei med mye stÞy fra tungtransport ble Ä tÞye strikken for mye, altsÄ. Han holdt ut fint i 20 min fÞr han fikk eksistensiell angst av Ä vente sÄ mye lenger enn han er vant med fra fÞr. Ikke pÄ sitt mest avslappede, men muttern har gÄtt pÄ skole og lÊrt om former og vinkler og komposisjon og sÄnn derre der, sÄ vi velger heller det bildet som fÞles mer behagelig Ä se pÄ, enn det klÞnete og keitete som viser hvor flink gutt han kan vÊre, men som ikke lar seg beskjÊre pent:
-
Ups and DOWNS. Helvetes ***** spoiled brĂŠtt drittunge av en byksefaen prepubertal ***** dritt har kommet dit at omgivelsene er mer interessante enn bĂ„de leker og mat, og han krangler tilbake mot disiplinering. Synes ingenting om Ă„ bli avkrevd Ă„ holde kontakten og gĂ„ ved min side, og enda mindre om Ă„ bli straffet med time outs fordi han ikke hĂžrer etter. Aggressivt vokal i sure protester mot tyrannen som begrenser hans frie utfoldelse. Han skal fĂ„ for at han etter femogtredve *SITT* til slutt setter seg lydig ned og er oppmerksom i noen sekunder uten at det er nĂždvendig Ă„ ty til mer maktbruk, men **** for en hĂ„ndfull av en forbanna dritt han kan vĂŠre. Vimser og BYKSER og er MANISK pĂ„ Ă„ gĂ„ FORAN meg. Det hjelper IKKE Ă„ mosjonere ham mer. For Ă„ fĂ„ ham sliten mĂ„ en nemlig gĂ„ langt over hva som er anbefalt mtp kroppens utvikling, og det blir ogsĂ„ en ond sirkel, hvor han bare krever mer og mer for Ă„ fĂžle seg vel. I dag er fĂžrste gangen lek ikke har vĂŠrt mer interessant enn omgivelsene. Godis ville han ha, men han ville ikke oppfĂžre seg pent for Ă„ fĂ„ det, sĂ„ det ble ogsĂ„ en konflikt. Forbanna mareritt av en forbanna kontak-nekt byksebikkje. Vi mĂ„tte rekke this and that, sĂ„ han slapp i for stor grad unna med alt ogsĂ„. Fikk fremdrift pĂ„ tross av den fullstendig uakseptable adferden. Mamsen kan trenge valium for Ă„ komme seg emosjonelt uberĂžrt gjennom dette, tror jeg. Synd fastlegen antakelig er uenig i at trening av hund er en legit reason for Ă„ skrive ut en resept -_- Vel, i morgen har vi ikke noe vi trenger Ă„ rekke, sĂ„ den ***** drittbikkja skal fĂ„ samme turen som i dag, uten en centimeter fremdrift pĂ„ FEIL adferd. Han skal fĂ„ holde KONTAKT og han skal fĂ„ holde seg pĂ„ siden av meg, og om den jĂŠvelungen BYKSER en gang til etter advarsel, sĂ„ binder jeg ham i en stolpe og ***** gĂ„r fra ham - for alltid! ..eller til den lille dritten ***** samler seg og slapper for i ******* av. Jeg er sĂ„ lei. Jeg gleder meg sĂ„ intenst til han er voksen og har mer impulskontroll. *Aaarrgh* Her legges frem klĂŠr og utstyr for en lang dag i drittvĂŠr, med kakao og boller og powerbank til mobilen. Den lille rotta skal fĂ„ lĂŠre at Ă„ bykse og vimse og ikke hĂžre etter meg nĂ„r jeg ikke har noe jeg trenger komme tidsnok til - det fĂ„r dĂžrgende kjedelige konsekvenser for ham. Â
-
https://atferdskonsulenter.no/ har stort sett gode folk, selv om jeg ikke kan gĂ„ god for alle. Anna BjurgĂ„rd Compton, Hilde Arneberg, Kjersti BjĂžntegaard, Gry Eskeland, Nina Haaland og Lise Fredriksen kjenner jeg til og kan anbefale. Arne Aarrestad og Siri Linnerud har jeg lest nok av og sĂ„vidt mĂžtt til at jeg vil gĂ„ god for dem. Â
-
-
Nylig opprettede emner
Recommended Posts