-
Hvem er aktive 0 medlemmer
- Ingen innloggede medlemmer aktive
-
Nye innlegg
-
Hei alle hundefolk! đ Jeg er pĂ„ jakt etter en ny turkompis og fĂžlgesvenn. Jeg har tenkt pĂ„ rase lenge og Ăžnsker ogsĂ„ innspill fra dere, sĂ„ hĂ„per dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ĂŠrligheten til huskyene, sĂ„ jeg var i utgangspunktet bestemt pĂ„ en ny Alaska, men har senere sett mye pĂ„ Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men sĂ„ er det som trekker ned at jeg gjerne Ăžnsker en som kan vĂŠre litt lĂžs i rundt meg nĂ„r jeg holder pĂ„ ute uten og stikke av, har ogsĂ„ sauer beitende rundt eiendommen sĂ„ det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor pĂ„ et stort smĂ„bruk med masse plass, gĂ„r mye turer bĂ„de i skog og pĂ„ fjellet. Har ogsĂ„ sett litt pĂ„ rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd nĂ„r de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som stĂ„r Ă„ bjeffer hele dagen. Er ogsĂ„ redd for at den skal begynne Ă„ gjete pĂ„ alt. Jeg har gĂ„tt litt tom for alternativer pĂ„ eventuelt flere raser, og der hĂ„per jeg dere kan hjelpe. Er ogsĂ„ interessert i Ă„ hĂžre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
-
Vesle Yoshi er blitt over 2 Är nÄ. Vi driver stort sett med blÄbÊr lÞp da han er en smule overivrig pÄ stevner og vil hilse pÄ alle, sÄ vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at bÄndtvangen er over, han elsker Ä lÞpe.
-
Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriÞs men jeg visste ikke om det fÞr jeg kjÞpte valpen. Ikke alt man kan lese om pÄ dogweb eller Facebook.
-
Nei, seriĂžse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjĂžpere. UseriĂžse oppdrettere gjĂžr hva de vil.
-
-
Nylig opprettede emner
Recommended Posts