Gå til innhold
Hundesonen.no

Unghund bjeffer inne - tips?


nyhundeeier
 Share

Recommended Posts

Hei dere, 

Jeg har en valp/unghund på ca. 8 mnd som har begynt å bjeffe mye inne. Han bjeffer aldri ute, og bjeffer sjeldent tilbake til andre hunder. Det kom derfor litt brått på oss at han skulle begynne å bjeffe på alt av lyder inne. Biler som kjører ute, vind, regn, fugler, lyder fra TV - generelt de fleste lyder. Jeg synes det er veldig vanskelig å trene dette bort, og har ikke sett noe bedring på flere måneder. I dag prøver vi to ting: 1) avbryte før han bjeffer ved å be han være stille og belønne, 2) når han bjeffer ber vi han gå i senga og være stille, og belønner når han gjør det. Det er vanskeligere enn man skulle tro å belønne før han bjeffer, for mange av lydene er så lave at det er vanskelig å oppfatte dem, og plutselig spretter han opp og setter i gang med et skikkelig show. 

Har dere noen tips? Blir dette bedre med alderen? Det er jo ikke noe tvil om at puberteten er i gang og at det er mye hormoner i sving, men jeg vet ikke hvor normalt det er at det fører med bjeffing. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...