Gå til innhold
Hundesonen.no

Er det synd på min hund?


Miko

Recommended Posts

Jeg har fått høre fra noen her på hundesonen at det er synd på Miko, fordi at han ikke får menneske mat o.l.

Miko får Royal Canin tørfor hver dag, og våtfor til middag på lørdagene.

Han får jo åsså masse tyggebein og hunde-namme.

Hva syns dere, er ikke det bare bra å ikke fore med "ikke hunde-mat".?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noe tull! Hunder skal ha hundefôr, ikke menneskemat! Middagsrester o.l. er altfor saltholdig og har helt annen sammensetning av proteiner og fett enn det hunder skal ha. Fortsett å gi hundefôr du, det er hvertfall ikke din hund som blir syk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noe tull! Hunder skal ha hundefôr, ikke menneskemat! Middagsrester o.l. er altfor saltholdig og har helt annen sammensetning av proteiner og fett enn det hunder skal ha. Fortsett å gi hundefôr du, det er hvertfall ikke din hund som blir syk ;)

Det er det jeg åsså mener...

Tusen Takk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neida, er ikke synn i han...

toya får bare det hu og, og noen ganger litt råe kjøtt rester, når vi kjøper fra sverige, og tyggebein og sånne saker, hvhis hu skal få noe rester etter middag, så er det som regel de dagene vi har vanlig kylling, sånn kjøpt i kjøttdisken, men uten noe krydder og stress, det liker hu ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er absolutt ikke synd i miko, de hundene det er synd på er de som blir feilernærte fordi hundeeierne gir dem feil mat (som masse menneskemat og menneskesnacks) !! miko holder seg sunn og frisk når han får hundefor og hundenamme, samme som mine ;)

ikke vi som får hunder som blant annet fiser døgnet rundt pga feil mat ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er absolutt ikke synd i miko, de hundene det er synd på er de som blir feilernærte fordi hundeeierne gir dem feil mat (som masse menneskemat og menneskesnacks) !! miko holder seg sunn og frisk når han får hundefor og hundenamme, samme som mine ;)

ikke vi som får hunder som blant annet fiser døgnet rundt pga feil mat ;)

nå må vi huske på at hunder opprinnelig er kjøttetere da ;) ikke tørrforetere. :P Men er forsåvidt enig i at mange gir for mye, speielt av snack. Skal en del til for at en hund blir feilforet av menneskemat. Da er det snakk om å fore med feil type såkalt menneske mat i lengre periode.

hunden min får både kjøttsuppe, fiskeboller, fisk +++ uten at den går rundt og fiser. Men den får også tørrfor da ;) ingen hunder har vondt av matrester en gang i blant. mener jeg da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå må vi huske på at hunder opprinnelig er kjøttetere da ;) ikke tørrforetere. :P Men er forsåvidt enig i at mange gir for mye, speielt av snack. Skal en del til for at en hund blir feilforet av menneskemat. Da er det snakk om å fore med feil type såkalt menneske mat i lengre periode.

hunden min får både kjøttsuppe, fiskeboller, fisk +++ uten at den går rundt og fiser. Men den får også tørrfor da ;) ingen hunder har vondt av matrester en gang i blant. mener jeg da. ;)

nå snakket jeg ikke om vanlig sunn mat da, men om alt for mye unødvendig mat (eks å gi bikkja chips og annet usunt alt for ofte) å gi hunden litt fisk og kjøtt i blant skader ikke, men de skal ikke ha det som hovedfor eller gi den det alt for ofte.

det er en grunn til at det heter hundefor og menneskemat :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg faktisk helt enig i, hunden har godt av å smake på nye ting.. Jeg gir ikke gizmo mye da men han får smake på nye ting + at jeg gir han tørrfor som han skal ha uten om. Ikke legger gizmo på seg av snack å div heller..han fiser litt men har alldri blaut eller laus mage..Derfor så gir jeg han andre ting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mira hadde spist menneskemat tror jeg* hun har stjelt fra søpla* så spydde hun å da jeg sprang for å hente papir hadde hun spist opp spyen!*jukkk*

jeg syns det er slitsomt med en så matgal hund jeg! noen råd?

mira eter maten sin i all hast åetter det sitter hun å ser på vega å er ikke jeg rask nok angriper hun restene av vega's tørrfor! jeg bli gal! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mira hadde spist menneskemat tror jeg* hun har stjelt fra søpla* så spydde hun å da jeg sprang for å hente papir hadde hun spist opp spyen!*jukkk*

jeg syns det er slitsomt med en så matgal hund jeg! noen råd?

mira eter maten sin i all hast åetter det sitter hun å ser på vega å er ikke jeg rask nok angriper hun restene av vega's tørrfor! jeg bli gal! ;)

Kanskje du skal sette de på hver rom når du forer? kanskje det hjelper litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Timon får vanlig tørr fòr med leverkrydder oppi siden han ikke spiser godt. men han spiser knall bra viss han får Ris eller salat oppi med maten også! men han får ikke ofte å nye ting syns jeg han kan få smake på. Du merker jo fort uannz om hunden ikke tåler det! Jeg persolnlig syns det er litt synd på en hund som står der stakkar og lurer på hva det er du spiser og er kjempe happy når han får prøve en liten bit. Skal ikke mye til å glede en hund! men det var da min mening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...