Gå til innhold
Hundesonen.no

Student miljø rundt omkring


Aya

Recommended Posts

Jeg driver, som flere vet, og vipper mellom Stavanger og Oslo (men jeg tror nok Oslo vinner..).. Nå har det dukket opp en ny utfordrer, Lillehammer. Noen her som har vært studenter, og som vil fortelle litt om studiested/hva dere studerte? Og noen som skal studere, har dere bestemt dere enda? Noen som skal studere til høsten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stavanger er jo kjent for et supert studentmiljø. Det er masse aktiviteter, et inkluderende miljø. De første to ukene i høstsemesteret er såkalte fadder uker og engasjert uker. Det vil da være masse program i byen for studeter og også på skolen. Blandt annet har vi konserter og øltelt på skolens område!

Så jeg stemmer på Stavanger ;)

Oslo har jeg liten erfaring med, men har ei venninde som syntes at det var vanskelig å komme i kontakt med folk der... men det kan jo og være svært individuelt...

Lillehammer syns jeg er en svært koselig by! Og folkene virker svært imøtekommende og inkluderende! (nå har jeg mye av slekta mi der også da ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åå, må bare legge til enda ett pluss ved å studere i Stavanger!

Universitetet ligger bare 2 min gange fra sørmarka! Så ofte når jeg har lite undervisning en dag, så har jeg med meg hundene på skolen, og går rett fra forelesning til skogen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studerte sykepleie ved Høgskolen i Oslo. Har både fordeler og ulemper ved å studere i Oslo. Jeg er født og oppvokst der, så det var naturlig for meg å studere i Oslo. I ettertid synes jeg det ville vært en fordel å komme meg hjemmefra og prøvd å bo andre steder i landet. På en annen side så er fordelen ved å studere der man vil bo senere at man får kontakter og kommet seg innenfor jobbmiljøet når man er ferig utdannet.

Selve studentmiljøet i Oslo varierer med hvor og hva du studerer og hvor gammel du er. Jeg begynte da jeg var 18 og kom sjelden med på treff of fester på utesteder fordi jeg var under 20. Miljøet er bra mange steder, men det kommer an på deg selv. Det er utrolig mange studenter og man kan ikke forvente at folk tar kontakt med deg, du må stå for kontakten selv. Iallefall min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...