Gå til innhold
Hundesonen.no

Patella Luxation (PL)


LiLi

Recommended Posts

Hei

Ja det stemmer. Du kam sjekke det etter at hunden er fylt året. Men du må være obs på at hunden kan ødelege kneledskålen også uten at den har arvelig patella.

Huden min forstrakk beinet sitt veldig styggt da hun hoppet ned fra en liten klippe. Og da datt kneledden ut. Jeg var helt sikker på at det var patella og var kjempe bekymra men fikk beskjed av dyrlegen at det ikke var det da kneledskålen hennes ikke er vridd. Bare når den er vridd er det patella.

Hundem vilte i noen uler og det har aldri skjedd igjen etter det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok :D Men det er liksom nok med en gang i livet? Regner med dyrlegen vet forskjellen om det er arvelig eller noe annet. :P Dessuten har hun ingen problemer med det, så tipper det går greit. Tenke å sjekke med det samme neste gang jeg er hos dyrlegen. Er det fort gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ja det er fort gjort å sjekke om en hund har patellaluksasjon.Dyrlegen står bak hunden og strekker og bøyer kneleddet og kjenner om patella ligger på plass.

Det holder å sjekke hunden en gang etter at den ar fylt et år ja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ja det er fort gjort å sjekke om en hund har patellaluksasjon.Dyrlegen står bak hunden og strekker og bøyer kneleddet og kjenner om patella ligger på plass.

Det holder å sjekke hunden en gang etter at den ar fylt et år ja :)

Supert, takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...