Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Hei alle :)
Vurderer å stille min 9 år gamle tispe for første gang for å kunne bli champion i rallylydighet f.eks. Jeg lurer på hvilken klasse det er best å stille henne i når hun er så gammel? Veteran eller åpen klasse? Jeg har forstått det sånn at man ikke kan få cacib(?) i veteranklasse? Men det har kanskje ikke noe å si? Takk for svar! :)

Skrevet

Ville stilt i veteran hvis det bare er utstillingskravet for rallychapionat som er målet. Det sagt så får du sannsynligvis oppfylt kravet i åpen klasse også, så hvis du har ambisjoner om mer enn excellent (eller hva nå enn kravet er) så kan du helt fint stille i åpen.

Skrevet
2 timer siden, Wilhelmina skrev:

Ville stilt i veteran hvis det bare er utstillingskravet for rallychapionat som er målet. Det sagt så får du sannsynligvis oppfylt kravet i åpen klasse også, så hvis du har ambisjoner om mer enn excellent (eller hva nå enn kravet er) så kan du helt fint stille i åpen.

Tusen takk for svar! ? Kravet er bare 1xGood på utstilling mener jeg. Har aldri stilt henne som sagt, så jeg aner ikke om hun vil gjøre det bra. En G skal vel ikke være uoppnåelig uansett.

Konkurransen er kanskje mindre i veteranklasse? 

Skrevet
19 hours ago, Leddup said:

Tusen takk for svar! ? Kravet er bare 1xGood på utstilling mener jeg. Har aldri stilt henne som sagt, så jeg aner ikke om hun vil gjøre det bra. En G skal vel ikke være uoppnåelig uansett.

Konkurransen er kanskje mindre i veteranklasse? 

En G går nok helt fint uansett klasse. Jeg stilte min kun for viltsporchampionat, og hun fikk VG selv med en halv kilometer overbitt ?