Gå til innhold
Hundesonen.no

Koteletter


dorab01

Recommended Posts

Hei

Jeg har alltid gitt hunden svinekjøtt. Og det har aldri skjedd noe så jeg hvet ikke. Men dette er helt fersk kjøtt. Ikke noe "hundekjøtt" det er 100% menneske vare. Men jeg hvet ikke.

Det hadde vert fint om noen andre kunne si noe til det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir hunden min det, ikke noe problem :)

Men om ikke hunden din har fått det før så vær tilstede og se at hunden din tygger det i biter og ikke sluker!!!! Da kan det lett bli forstoppelse. (dette gjelder også store kjøttbiter)

Jeg er alltid tilstede når hunden min spiser noe som har med ben å gjøre, litt for å være på den sikkre siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ææh, inneholder ikke svinekjøtt noen enzymer som hundene ikke skal ha da?

Enzymer? Hva slags enzymer skulle det være?

Kanskje du tenker på trikiner?

Det er uansett ikke et problem i Norge. Alle slakt av svin blir sjekker for trikiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Varmebehandlede ben og knokler blir mer porøse og splintrer seg lettere, derfor er det ikke gunstig å gå til hunden.

I tilleg så pleier jo vi mennesker å krydre maten vår, og det er også noe vi må tenke over når vi gir menneskemat til hundene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varmebehandlede ben og knokler blir mer porøse og splintrer seg lettere, derfor er det ikke gunstig å gå til hunden.

Varmebehandlede bein er harde, ikke porøse. Molekylstrukuren forandrer seg når bein varmes opp, og beinet blir hardere, har lettere for å splintre, og er vanskelig å fordøye.

Altså, du kan fint gi litt middagsrester så lenge hunden tåler det, men pill ut de varmebehandlede beina.

Evt kan du skjære dem av før du lager maten til deg selv, og gi de så til bikkja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du på klokkeslettet jeg postet det innlegget ser du at jeg absolutt ikke burde ha vært våken og på internett :)

Selvfølgelig blir beina hardere og ikke mer porøse, takk for at Mari holder meg i nakken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke gitt hverken fiske eller fuglebein til hunden.

Jenny skriver på lines bruker:

Hvorfor ikke?

Så lenge de ikke er stekt eller kokt er det helt ok,dette er bevist,bikkja mi har spist råe fiske,fugle og storfe bein i ett år nå,hadde det vært farlig hadde han nok vært dau nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i Jenny.

Fiske og fuglebein er ikke farlig så lenge det er rått! :)

Stemmer. Glem den haugamle F regelen...den er ikke sann. Så lenge ben ikke er varmebehandlet på noen måte er det helt ok å gi til hundene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...