Gå til innhold
Hundesonen.no

En tanke.


Ulvinne

Recommended Posts

Skrevet

Det er mye snakk om useriøse oppdrettere og useriøse valpekjøpere.

Og det er mye snakk om hvordan man skal ordne opp i alt dette..

Hmm..

Hvis alle valpekjøpere blir mer seriøse og IKKE kjøper fra useriøse oppdrettere vil jo det bety at disse oppdretterene snart går "konk" og må gi seg.

Hvis alle oppdrettere slutter og selge til alle useriøse valpekjøpere ville disse menneskene snart slutte og kjøpe hunder for de får ikke hund noen steds i fra.

Jeg for min del holder en finger på at det første alternativet ville være den beste løsningen.

Skrevet

Jeg har kjøpt meg hund fra private men angrere jo ikke på det et sekund..men vil ikke si de er useriøse da men...Folk har jo forskjellige meninger hvor en man er... ;)

Skrevet

som tine sier er det forskjellige meninger om hva useriøse oppdrettere og kjøpere er. Noen mener feks det er useriøst og selge kull som ikke er registrert, andre mener det er greit osv. noen vil si det er useriøst å prute på pris, eller kjøpe brukshund som familiehund, andre ikke. Så det blir nok vanskelig og sile ut hvem som er useriøs og ikke.

;)

Skrevet

Det er mye snakk om useriøse oppdrettere og useriøse valpekjøpere.

Og det er mye snakk om hvordan man skal ordne opp i alt dette..

Hmm..

Hvis alle valpekjøpere blir mer seriøse og IKKE kjøper fra useriøse oppdrettere vil jo det bety at disse oppdretterene snart går "konk" og må gi seg.

Hvis alle oppdrettere slutter og selge til alle useriøse valpekjøpere ville disse menneskene snart slutte og kjøpe hunder for de får ikke hund noen steds i fra.

Jeg for min del holder en finger på at det første alternativet ville være den beste løsningen.

Ja, hvis alle valpe kjøpere hadde vært så smarte så :) Kanskje det blir bedre om noen år? Håper det kan komme bedre regler for avling på hund og slik. Men jeg tror at etter Internettet kom, har "det" fjernet noen av de useriøse oppdretterne. Fordi nå blir folk litt mer opplyste, og bevisste på hva de får/kjøper :D

Skrevet

Ja, hvis alle valpe kjøpere hadde vært så smarte så :) Kanskje det blir bedre om noen år? Håper det kan komme bedre regler for avling på hund og slik. Men jeg tror at etter Internettet kom, har "det" fjernet noen av de useriøse oppdretterne. Fordi nå blir folk litt mer opplyste, og bevisste på hva de får/kjøper :D

Tror internett slår begge veier. Joda, er enig i at folk kanskje blir litt mer opplyste, men en ulempe med nettet er at det også er lettere for useriøse å få lagt ut annonser som når menigmann - både billigere og med flere "lesere" gjennom finn.no og tilsvarende. Og for de "useriøse" kjøperne er en ny hund da noen ganger bare et tastetrykk unna... Så jeg er ikke så sikker på at akkurat internett fører til færre useriøse kjøpere og selgere - de som leter på nettet etter info er kanskje de som er såpass seriøse at de ville leita etter info andre steder om nettet ikke fantes. Bare en tanke altså.

mvh

HeliX

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Dyrebutikker har som regel dette.  Ville begynt med ørepudderet.  Hvis du har en smal pinsett, kan du bruke det istedenfor veneklemme.
    • Er det det samme hvor jeg kjøper sånn tang? Ja hvis det hjelper så er det verdt det men var redd å kjøpe enda en ting som ikke blir brukt. Hehe😉
    • Ja mente røytefri hund.
    • Dette har funket i alle år for meg og mine hunder.  Det er spesielt viktig for røytefrie hunder, der pelsen er mye finere og glattere enn andre pelstyper.  Ørepulveret gjør at hårene i ørene blir "trå" så det blir lett å få tak i dem og alle mine (har og har hatt mange) godtar dette. Det er viktig å få tak i de innerste hårene ellers kan det bli klumpete og da er det vanskelig og tar tid å få ut. Det er aldri feil å bruke hjelpemidler som er helt ufarlig og gjør jobben lettere.  Mindre plagsomt for hunden.
    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...