Gå til innhold
Hundesonen.no

Vekttap hos senior


Recommended Posts

Jeg har jo jobbet med slanking hos seniorene, hvor hun ikke mistet ett gram på nesten 8 mnd. Nå har hun mistet en del vekt, men blir jo bekymret for at det er en sykdom ?. Siden mars/april har hun gått fra 13,9 kg til 11,1 kg. Vi var på kontroll i dag, og de mente hun enda hadde ett tynt fettlag og kan fremdeles miste litt til. Hun tok også blodprøver for en mnd siden, hvor jeg mener de sjekket nyrer og lever og disse prøvene var perfekte. 
bør jeg ha litt is i magen og se an eller bør jeg få henne sjekket? ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, SaraSL said:

Jeg har jo jobbet med slanking hos seniorene, hvor hun ikke mistet ett gram på nesten 8 mnd. Nå har hun mistet en del vekt, men blir jo bekymret for at det er en sykdom ?. Siden mars/april har hun gått fra 13,9 kg til 11,1 kg. Vi var på kontroll i dag, og de mente hun enda hadde ett tynt fettlag og kan fremdeles miste litt til. Hun tok også blodprøver for en mnd siden, hvor jeg mener de sjekket nyrer og lever og disse prøvene var perfekte. 
bør jeg ha litt is i magen og se an eller bør jeg få henne sjekket? ?

Hvis hun ble sjekket for 1 mnd. siden (som jo er etter vektnedgangen startet), så tenker jeg at det går fint å ha litt is i magen. ? 

Kan det ha med aktivitet å gjøre? Mine hunder er alltid mer aktive på denne tiden av året, både inne og ute. Ikke bare fordi JEG er mer aktiv og/eller går i mer terreng, men det virker som de også har mer energi enn på vintern, og vimser mer på tur fordi det er så mange spennende lukter. Også er det jo naturlig at hunden blir mer aktiv når det ikke er like tungt å bevege på kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...