Gå til innhold
Hundesonen.no

Eierskifte


Stinefo
 Share

Recommended Posts

Jeg har hatt litt problemer med oppdretter ifht eierskifte. Jeg har prøvd å få kontakt med oppdretter da jeg ikke står som eier på min hund, men jeg får ingen svar av oppdretter, hun er umulig å få tak i. Har prøvd å fått andre (felles beskjente)til å ta kontakt å de har lyktes i å komme i kontakt med oppdretter, hun sier til de at hun skal omregistrere hunden, men så skjer det ikke noe og jeg får fremdeles ikke kontakt. Oppdretter er en beskjent av meg, så jeg har dessverre vært naiv.. Er det noen som vet eller har tips til hva jeg kan gjøre? Det er vell ikke mulig å få omregistrert hunden uten den som står som eier på hunden fra før? Dette er ikke et nytt problem for meg, det har dessverre pågått noen år.. Jeg har virkelig ingen peiling på hvordan jeg kan løse dette. Håper noen kan komme med tips eller info ang dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen år ja. Sørg ihvertfall for å få hunden chippet og registrert på deg i dyreidentitet. Jeg ville også tatt vare på veterinærregninger, kursdiplomer og sånt for å kunne dokumentere at du har tatt vare på hunden og hatt kostnadene med dem, hvis det skulle bli noen konflikt.

Hvis du tenker på å konkurrere kan du registrere hunden som en blandingshund i NKK, men vil da såklart ikke kunne stille ut.

Litt avhengig av hvor viktig dette er for deg og hvor langt du vil gå kan du ta dem inn for forliksrådet, eller kreve tilbakebetaling av deler av kjøpssummen. Det siste vil neppe hjelpe når de ikke en gang får rotet seg til å omregistrere. Men forliksrådet kan muligens hjelpe.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...