Mister Labrador Skrevet 5. Februar 2023 Rapporter Skrevet 5. Februar 2023 Hei! jeg har fått meg en valp en labrador ish? siden dem jeg kjøpte den av sier den er en mix, men veterinær sier den er 100% labrador her er greia! Pappa hund er jaktlabrador mamma hund er vanlig labrador, valpen er helt lik faren sin, pluss en hvit flekk på undersiden av framlabbene.. så hva mener hundesonen? Har jeg labrador eller labrador mix?? Siter
simira Skrevet 5. Februar 2023 Rapporter Skrevet 5. Februar 2023 Hvis du ikke har stamtavle så regnes hunden som blandingshund i avls- og konkurransesammenheng, uansett hva foreldrene er. Det er strengt tatt ingen grunn til at en "blanding" av labrador etter jakt- og utstillingslinjer ikke skal ha stamtavle så lenge begge foreldrene er registrerte, labrador er labrador. Men om de du kjøpte av sier at det er en blanding så er det vel sannsynlig at foreldrene er uregistrerte og at minst en av dem har noe annet enn bare labrador i seg. Hvitt er uansett ikke "godkjent" på labrador, og tilsier at det er noe annet blod i der et sted. Rart av dyrlegen å motsi dette. 1 Siter
patricia Skrevet 6. Februar 2023 Rapporter Skrevet 6. Februar 2023 6 timer siden, simira skrev: Hvis du ikke har stamtavle så regnes hunden som blandingshund i avls- og konkurransesammenheng, uansett hva foreldrene er. Det er strengt tatt ingen grunn til at en "blanding" av labrador etter jakt- og utstillingslinjer ikke skal ha stamtavle så lenge begge foreldrene er registrerte, labrador er labrador. Men om de du kjøpte av sier at det er en blanding så er det vel sannsynlig at foreldrene er uregistrerte og at minst en av dem har noe annet enn bare labrador i seg. Hvitt er uansett ikke "godkjent" på labrador, og tilsier at det er noe annet blod i der et sted. Rart av dyrlegen å motsi dette. En hvir flekk på baksiden av frempotene er faktisk et "adelsmerke" på en labrador, og omfar er jaktlab og mor standardlab har ingenting å si. Dette er en vaskeekte lab. Men blir den ikke registrert, går den som blandingshund, dessverre. Dyrleger bør ikke uttale seg om ting de ikke har greie på. 1 Siter
patricia Skrevet 6. Februar 2023 Rapporter Skrevet 6. Februar 2023 10 timer siden, patricia skrev: En hvir flekk på baksiden av frempotene er faktisk et "adelsmerke" på en labrador, og omfar er jaktlab og mor standardlab har ingenting å si. Dette er en vaskeekte lab. Men blir den ikke registrert, går den som blandingshund, dessverre. Dyrleger bør ikke uttale seg om ting de ikke har greie på. Sorry, leste litt fort. Her har dyrlegen helt rett. ? 1 Siter
Recommended Posts