-
Recently Browsing 0 members
No registered users viewing this page.
-
Nye innlegg
-
BĂ„de polarhund og fuglehund passer nok ypperlig ja.Jeg har min 3 fuglehund nĂ„ og jakter ikke. Vi er veldig aktive pĂ„ mosjons fronten hele Ă„ret og veldig herlig med sĂ„ sprek hundâșïžHun jeg har nĂ„ er ikke noe krevende sĂ„nn egentlig hun har ikke noe forhold til ordet ute/gĂ„ tur har fra vĂŠrt valp hatt ekstremt hĂžy dĂžrstokkmil og mĂ„,nĂŠrmest lĂžftes uteđ Bor i liten leilighet uten hage,sentralt med med stor vinduskarm hun ligger i hele tiden titter pĂ„ livet i gata. Klart,har hun ikke fĂ„tt sĂ„ mye mosjon sim hun gjĂžr har hun muligens vĂŠrt mere krevende da.  Alle mine 3 har vĂŠrt/ er fryktelig rolig inne,kan bli med bort pĂ„ besĂžk/ute i alle miljĂž og slĂ„ seg helt til ro av seg selv (burfritt hundehold(kjĂžrer ikke bil) Ukentlig blir vi stoppet av fremmede som lurer pĂ„ om det virkelig er en fuglehund siden er sĂ„ rolig. Da sier jeg at hun er ikke sĂ„ rolig som det her alltid vi gĂ„ turer med magebelte og trekksele sydd pĂ„ mĂ„l. SĂŠrlig i skogen under bĂ„ndtvangen er det «fluer» i hodet pga alt dyrelivet hun lukter sĂ„ det lĂžser vi med sykkle fin mosjon og lettere for meg enn gĂ„ med hun i bĂ„nd.  Er mye lĂžs i skogen fra 2 oktober-april da. Lykke til med rasevalget!  Â
-
Med tanke pÄ hva problemstillingen i artikkelen (den faktiske vitenskapelige artikkelen, ikke den publisert pÄ forskning.no) er sÄ er vel et litteraturstudie absolutt passende. Jeg synes de har gjort en godt balansert vurdering uten Ä ha lest mer enn noen fÄ abstracts fra noen av de mest siterte kildene. Hva synes du skulle stÄtt i konklusjonen? Jeg synes det er en ok+ konklusjon ut i fra de funnene de gjorde og ikke minst type studie. De svarer pÄ problemstillingen og beskriver ogsÄ begrensningene for studiet i artikkelen godt. NÄr det gjelder Forskning.no sin artikkel sÄ ser jeg heller ikke noe direkte feil der. Det er en populÊrvitenskaplig artikkel som har fokus pÄ det "viktigste"/mest relevante som kommer frem, og det er ikke veldig lett Ä presenter forskning pÄ den mÄten uten Ä mÄtte ta ut viktige detaljer (snakker av erfaring) fordi det skal kunne leses og forstÄs av almenheten.
-
Som hovedregel slettes ikke trÄder eller innlegg som er deler av diskusjoner, med mindre det bryter med retningslinjene. Hvis det bryter med retningslinjene kan du bruke rapporteringsfunksjonen i hÞyre hjÞrne av innlegget, sÄ vil en moderator se pÄ det.
-
By Hundelufteren · Posted
Forklar situasjonen slik du har gjort her og satt opp en spleis, be om pengedonasjoner. Jeg er vanligvis veldig imot dette fordi jeg tenker man burde ha tenkt igjennom utgifter fÞr anskaffelse av hund, men her kan jeg ikke si annet enn at du har gjort alt RIKTIG. Jeg er sikker pÄ at du vil fÄ hjelp om du forklarer det slik som her. -
By Hundelufteren · Posted
FlexibĂ„nd er supert. Er glad for at trĂ„dstarter utfordret fordommene flexibĂ„nd har. (Og ordet "kjerringjojo" er sĂ„ morsomt at det kommer jeg nok til Ă„ ta med meg videre) Den eneste bruken av flexibĂ„nd som jeg ser litt skjevt pĂ„ er nĂ„r folk ikke fĂžlger med pĂ„ hunden. Jeg ville heller aldri brukt fleksibĂ„nd pĂ„ en hund over 10kg, flexibĂ„nd er ofte lange og hunden kan ofte komme opp i stor fart fĂžr man rekker Ă„ stoppe bĂ„ndet, og da er rykket ganske sĂ„ smertefullt! Â
-
-
Nylig opprettede emner
Recommended Posts