Gå til innhold
Hundesonen.no

Ulv!


Bambii88

Recommended Posts

En av mine yndlings dyr er :D Ulven :D ... Hvorfor? Jo, fins det et mer mystisk, gåtefullt og majestetisk dyr? Kan ihvertfall ikke komme på et... Pen er den å 8) ... Har vært nesten hver sommer på Langedrag siden jeg var 4 :D Er så utrolig nydelig der, med gaupene, hestene, geitene, osv... Men særlig er jeg fasinert av ulvene der... De "ville" ulvene lever sitt nesten normale liv i den "lille" innhegningen... Nesten helt uforstyrret av at 100vis av personer kikker på de daglig! :wink: Viser jo hvor fantastisk dyret er! De tamme ulvene er jeg også innom å kikker på, tenk at et så villt dyr kan temmes som en hund og leve sammen med mennesker :D Praktfulle dyr, Ulven :D ... Noen andre som har meninger om ulven? Som for eks: Er det riktig å ha ulv i Norge eller burde vi slakte dem ned en og en :-o !

Personlig syns jeg vi skal la den være i fred... Da lar jo den oss være i fred 8) Alle vinner :D/

=D> La Ulven Leve!! =D> :(/ [-o<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også betsandig hatt en spesiell ting for ulver.

Månens barn.

Jeg synes det er tåpelig at vi ikke kan greie å leve sammen med Ulven og de andre rovdyrene i Norge.

Det er vi mennesker som flytter inn i deres verden ikke omvendt.

Vi må tilpasse oss naturen ikke omvendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker ulver jeg også:)

Og det er bare tull at de tar så mange ulver i løpet av året, reven tar mer, men det blir aldri registrert som rev men ulv, da kan de blitt kvitt ulven OG få erstatning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg syns vi burde ha ulv i norge. Og han der tullingen så tillot felling av dei få me har igjen e jo heilt på jordet. Nå e der jo bare ett ulvepar så kanskje får valper dette året.. Pga dei skøyt jo ledertispå i gråfjell flokken ved ett uhell.. Herregud dei e jo teite då. ](*,)

Koffer ska kje ulven få leva?

Pga at me sleppe ud sau så e lett bytte for dei.. E jo vår feil det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har jo en annen type sau i Norge nå også, en tregere å mindre robust som ulven synes ser ut som et utrolig lett bytte.

Tror ikke det var noe uhell de at de skjøt den ledertispen jeg, tror de viste hvor viktig hun var for betsanden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

langedrag er et utrolig sted!! var der i fjor, og det var bare herlig og våkne på natta av at ask og embla ( de tamme ulvene9 stor og ulte til de ville, og fikk svar..ahh.. :) men herregud så impåslitne de geitene var!! gikke an og sitte ute og spise for da forsvant maten din rimelig fort! hehe.

** stopp utrydding av ulv! **

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er jo et av de få landene i verden som bare slipper sauene ut, og forventer å få de igjen.. Tenk på alle de sauene som brekker bein, dør av sykdommer/forgiftning, de som blir påjkørt eller sitter fast i ura, jeg synes rett og slett det kan være ganske tankeløst av bøndene å bare slippe de ut sånn.. Hadde ikke hatt noe imot å være gjeter for en sommer jeg, men to/tre hunder; pyrenee hunder og gjeterhunder.. Tenk så kos, tenk så FERIE!! Og at bøndene har et personlig forhold til hver sau, og at det gjør vondt hver gang en sau blir tatt av ulv; vel, pass litt på sauene da.. For det er MANGE flere som knekker bein osv. og som kunne blitt reddet om det hadde vært en gjeter i nærheten. For byfolk virker det som om ulven spiser mange tusen sau hvert år, og det er jo ikke tilfelle i det hele tatt! Hvis vi vil unngå innavl på de få ulvene vi har må vi få opp bestanden. NÅ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er jo et av de få landene i verden som bare slipper sauene ut, og forventer å få de igjen.. Tenk på alle de sauene som brekker bein, dør av sykdommer/forgiftning, de som blir påjkørt eller sitter fast i ura, jeg synes rett og slett det kan være ganske tankeløst av bøndene å bare slippe de ut sånn.. Hadde ikke hatt noe imot å være gjeter for en sommer jeg, men to/tre hunder; pyrenee hunder og gjeterhunder.. Tenk så kos, tenk så FERIE!! Og at bøndene har et personlig forhold til hver sau, og at det gjør vondt hver gang en sau blir tatt av ulv; vel, pass litt på sauene da.. For det er MANGE flere som knekker bein osv. og som kunne blitt reddet om det hadde vært en gjeter i nærheten. For byfolk virker det som om ulven spiser mange tusen sau hvert år, og det er jo ikke tilfelle i det hele tatt! Hvis vi vil unngå innavl på de få ulvene vi har må vi få opp bestanden. NÅ!

Bøndene utføre massemord ved å slippe de løs om sommeren..

Kan jo ikke akkurat bry seg så mye om sauen då.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...