Dette har funket i alle år for meg og mine hunder. Det er spesielt viktig for røytefrie hunder, der pelsen er mye finere og glattere enn andre pelstyper. Ørepulveret gjør at hårene i ørene blir "trå" så det blir lett å få tak i dem og alle mine (har og har hatt mange) godtar dette. Det er viktig å få tak i de innerste hårene ellers kan det bli klumpete og da er det vanskelig og tar tid å få ut.
Det er aldri feil å bruke hjelpemidler som er helt ufarlig og gjør jobben lettere. Mindre plagsomt for hunden.
Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt?
Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.