Nuppidu Skrevet 13. Mai 2022 Rapporter Share Skrevet 13. Mai 2022 Hei! vi skal hente valpen vår om 3 uker og skal kjøre i 7 timer. Problemet er at vi har sedan bil. Dette er en liten rottweilervalp på 2 mnd vi skal hente fra Sverige, og lurer på om det er lov å ha valpen i reisebur sikret med sikkerhetssele i baksete? Eller vil dere ha anbefalt sele med som man fester i sikkerhetsbelte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 14. Mai 2022 Rapporter Share Skrevet 14. Mai 2022 En valp ville jeg hatt i bur. Plastbur er ikke sikkert, men bedre enn sele eller ingenting ihvertfall. Kan dere eventuelt låne en større bil? Hva har dere tenkt å gjøre på sikt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nuppidu Skrevet 14. Mai 2022 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14. Mai 2022 11 minutter siden, simira skrev: En valp ville jeg hatt i bur. Plastbur er ikke sikkert, men bedre enn sele eller ingenting ihvertfall. Kan dere eventuelt låne en større bil? Hva har dere tenkt å gjøre på sikt? Vi kan evt låne en bil av min far, men ser helst ikke.. skal kjøpe større bil i sommer, men kan kjøpe et lite stålbur og feste det med stropper evt? Skal ringe statens vegvesen på mandag angående regler Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 16. Mai 2022 Rapporter Share Skrevet 16. Mai 2022 On 5/14/2022 at 11:48 AM, Nuppidu said: Vi kan evt låne en bil av min far, men ser helst ikke.. skal kjøpe større bil i sommer, men kan kjøpe et lite stålbur og feste det med stropper evt? Skal ringe statens vegvesen på mandag angående regler Den eneste regelen er at hunden skal sikres som last. De legger seg ikke opp i om du bruker plastbur, stålbur eller ordentlig bilbur, det eneste de krever er at hunden ikke kan bevege seg i bilen og forstyrre under kjøring, eller utgjøre en fare som løst objekt i en kollisjon. Men jeg ville langt heller brukt sele eller plastbur framfor de sammenleggbare stålburene, de tåler ingenting i en kollisjon og kan skade hunden ganske ille hvis de splintrer og spidder hunden. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boffeloff Skrevet 24. Mai 2022 Rapporter Share Skrevet 24. Mai 2022 Til en valp ville jeg brukt sele og noen som sitter sammen med den som selskap i baksetet( altså en passasjer som ikke kjører). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts