Jump to content
Hundesonen.no
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Enig i det som er skrevet om valpebinge. Fint å kunne skille barn og valp innimellom og valpen lærer at han ikke alltid kan følge etter oss, og at vi kommer snart tilbake igjen. Det tror jeg er en god start på hjemme-alene-treninga også.   Ellers gjerdet vi inn i hagen, slik at han kan være løs i hagen. Og nå om sommeren er det gull, hvis ikke kunne vi jo ikke hatt dørene stående åpne. 
    • Jeg har en 16 måneder gammel Lhasa Apso og vi bor på Grunerløkka - han har godt av leke med valper på 6-7 måneder med valpepass eller kastrerte hannhunder -  han elsker alle hunder av alle størrelser - men siden han er unghund er tisper og andre hannhunder ikke best for øyeblikket -   men han er super sosial og glad - Noen som vil leke?  Vi jobber med få inn faste playdates da han stresser for mye hilse på tur  
    • Vi har også god erfaring med binge/ grind for å avgrense et rolig område for valpen vår. De første ukene sov han ikke med mindre vi puttet han i grinda si. Der har han et svært hundebur, som står åpent, i tillegg til området vi har gjerdet inn.  Jeg synes det var veldig tøft de første ukene, å skulle ta han ut hele tiden for å slippe tissing og bæsjing inne. Men jeg tror likevel at det har gitt resultater, så det var verdt det. Jeg tror ikke vi var dårlig forberedt, men jeg er likevel overrasket over hvor hektisk det var i starten, selv på tross av en meget enkel valp.  Hjem fra oppdretter hadde jeg han rett og slett på fanget...  Etter det har han ligget i baksetet med godkjent hundesele/-belte, men nå har vi vent han til bur i bagasjerommet. Veldig kjekt etter en tur i regn/gjørme/alt annet rask, å kunne putte han i buret og slippe all den møkka inne i bilen 😛  Masse lykke til - dere har mye å glede dere til
    • Det er jeg enig i, men som du sier, ikke alt med en gang. Det er i alle fall ikke det jeg begynner med. De kan være ganske sensitive i magen når de kommer som 8 uker. Det er ikke særlig trivelig for valp 9 uker og ny valpeeier hvis valpen blir dårlig når de er så unge. 
    • Takk for mange fine råd! At det blir travelt er vi forberdet på... men heldigvis er vi flere som kan dele på jobben!  Tenker vi skal begrense besøk de første dagene, ellers blir vi nok nedrent av ungene sine venner som vil komme å hilse på. Vi hadde ikke tenkt å ha valpebinge, men gjerne vi bør tenke oss om der... skal ha bur som han skal sove i, men kunne kanskje vært greit å hatt et avgrenset område i stua og. Må tenke litt på det!    
  • Nylig opprettede emner

• Create New...