Gå til innhold
Hundesonen.no

Lars!?


Ulvinne

Recommended Posts

Noen som kalte seg Lars la meg til på msn for et par dager siden. Personen la igjen en link og logget seg så av uten og fortelle hvem denne var.

Jeg lurer derfor på om noen her vet hvem dette kan være eller aller helst om personen kunne tatt kontakt med meg og fortelle hva denne mente med denne linken.

Det er ikke bare at jeg er nysgjerrig at jeg spør men jeg trenger helt seriøst og vite det.

Jeg blir/er ikke sint eller noe på denne personen. Jeg vil bare veldig gjerne vit hva personen mente med og legge igjen denne linken.

Om personen ikke heter Lars kan det være hunden e.l til denne gjør det.

Håper personen det gjelder tar kontakt med meg her på PM eller via msn,eller at noen kan fortelle meg hvem dette er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok noen fra hundesonen siden personen la igjen link til en spesiell side her..

Hadde ikke så lyst til og legge ut dette offentlig men hvis det må til for at peronen kan ta kontakt med meg så gjør jeg det. For jeg er som sagt ikke sint e.l personen har ikke gjort noe galt.

Men jeg har kraftig paranoia(det er diagnosisert),så jeg sliter veldig da noen jeg ikke vet hvem er tar kontakt med meg.

jeg trenger ikke vite noe navn på denne personen e.l jeg vil bare veldig gjerne vite hvorfor han/henne tok kontakt og la igjen denne linken.

Håper ikke dere dømmer meg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars er vel et av de vanligste, norske navnene, blir hardt å spekulere i hvem av dem det kan være.

Ulvinne: har du en relativt anonym adresse og ikke legger den rundt alle veier er det bare å prøve å roe ned nervene, evt blokkere personen om du syns det var ekkelt eller sende vedkommende en mail om nysgjerrigheten tar overhånd.

(jo, jeg vet hvordan det er å være paranoid, det er ikke alltid like rasjonelt og fryktelig vondt, men)

Pust rolig med magen ti ganger, ingen her inne i hvert fall som har grunn til å ville deg vondt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars er vel et av de vanligste, norske navnene, blir hardt å spekulere i hvem av dem det kan være.

Ulvinne: har du en relativt anonym adresse og ikke legger den rundt alle veier er det bare å prøve å roe ned nervene, evt blokkere personen om du syns det var ekkelt eller sende vedkommende en mail om nysgjerrigheten tar overhånd.

(jo, jeg vet hvordan det er å være paranoid, det er ikke alltid like rasjonelt og fryktelig vondt, men)

Pust rolig med magen ti ganger, ingen her inne i hvert fall som har grunn til å ville deg vondt ;)

Personen har ikke vært ubehagelig mot meg så ingen grunn til og blokkere h*n..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...