Adina Skrevet 11. Februar 2022 Rapporter Share Skrevet 11. Februar 2022 (endret) Hvilken alder er det best å gå valpekurs? Fra 2,5-3 måneder eller fra 3,5-4 måneder? Eller 4-5 måneder? Endret 11. Februar 2022 av Adina Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stjerneskinn Skrevet 11. Februar 2022 Rapporter Share Skrevet 11. Februar 2022 3-6 mnd er fint synes jeg, under 3 tenker jeg er litt tidlig med mindre man har behov for hjelp alt, burde isåfall være korte økter (egentlig synes jeg ofte det er lagt opp til alt for lange kurskvelder for valper selv om de er litt eldre, da legger man ikke opp ti suksess). 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pingeling Skrevet 11. Februar 2022 Rapporter Share Skrevet 11. Februar 2022 Tror mine var rundt 4-5 mnd., og det synes jeg er en god alder. Man henter jo valpen i 8-10 ukers alder, og da burde valp og eiere få litt tid og ro til å bli kjent med hverandre. Før du skal på kurs er det greit at valpen har fått opplevd helt vanlige ting, som å se folk og hunder på avstand, komfortabel med bånd og sele, trygg på vær og underlag, osv. Fått litt større verden enn stuegulvet, liksom. Og som Stjerneskinn sier: valper klarer ikke å konsentrere seg så lenge om gangen, og jo mindre dem er, jo raskere blir de overstimulert og slitne. Du får mye mer ut av kurs med en valp på 4 mnd. enn en valp på 3. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts