Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunde kurs


Inustaff

Recommended Posts

Jeg har alltid hatt lyst og ta et par av disse kursene.

Dommer,eventuelt instruktør og kanskje klippekurs...over tid selfølgelig...

Dette fordi jeg egentlig ville bli dyrlege og gikk på Jordbrukslinje..til jeg fant ut at jeg ikke takler sprøyter og mye blod/innvoller.

Å være dyrlege,med et par kurs og oppdrett/kennel tenkte jeg måtte være en god kombinasjon.

Nå har det seg slik at tid og penger ikke har vært og oppdrive til den slags tidligere,

heller ikke alderen min har vært godtagbar(?)

Men nå passer det bra...

Kan noen fortelle meg hvordan jeg går frem for å få et dommerkurs,og tilslutt bli dommer?

Ønsker å spesialisere meg på enkelte raser,og har en såpass sterk interesse for korrekt bedømming av hunder,og rase-avlsarbeide generelt at jeg må bare komme igang...få føde og sluke info.

Hvor begynner,jeg?

Hvor holdes kursene?-------------vet at det står litt på NKK,men noen som vet om noen som vet mer liksom.

Hvor lang tid bruker man på noe sånt?

Hva kreves av deg?

Hvem holder disse kursene...

Altså..hvor mye kunnskaper må man ha for å bli dommer?

Ser på dommere idag og hører fra folk som har peiling at enkelte dommere virker totalt fjerne.

Er det kriterier som at man må ha mange års erfaring med utstilling?

Jeg vil vite det som er verdt å vite om det...på et tidlig stadie..

En av delene skal jeg i hvertfall prøve meg på...og kan tenkes det blir dommer ja.

Sjefen på kennelen jeg jobbet var oppdretter kenneleier og dommer.

Høres bra ut...Dyrlege og blod dropper jeg som sagt..eheh..

Dessuten ble det blod på tann etter at en kjent av meg fikk en allround dommer til å "slakte" Rottweileren hans,som var Champion fra før.Flaut for dommer da..hunden var jo tydeligvis bra.

Hørres ut som om det finnes altfor mange inkompetente dommere som dømmer helt merkelig.

Jeg vil at en dom skal være rettferdig og gjennomtenkt.Fordi det er viktig for videre bruk av hunder/avl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...