Gå til innhold
Hundesonen.no

boken "hundehold"

Birte

Recommended Posts

Eh.. Det er mulig det er en belger-ting, for jeg er overbevist om at hunder kan ha humor.. Zarten er vel den hunden jeg har hatt som jeg har hatt det mest morsomt sammen med, han er en artig kar som gjør rare ting bare for å få folk til å le (litt lik Loke der, tror jeg? hehe) Dinersen har litt tørr humor, tror jeg? Hun er ihvertfall ikke typen til å "le høyt", liksom, litt forsiktig og litt redd for å "drite seg ut".. Herverket var nok en mellomting mellom disse, han syns til tider det var morsomt "å le", men ikke hvis jeg lo av han og han egentlig ikke mente å være morsom (ja, jeg veit det ligner menneskliggjøring, men jeg er fullstendig klar over at de er hunder :( ) Gubbelille, huskyen, var en særdeles umorsom hund, om han hadde humor, så var den så intern at bare han skjønte den, liksom.. Han var egentlig alltid en seriøs Gubbe han.. hehe

He he

Det er nok en belger greie da..Jeg ble nesten litt bekymret for at det var hodet mitt det var noe i veien med ..

Men det er ingen tvil:Loke gjør ting for at jeg skal le! Og gamle belgeren min pleide å borre snuten inn i siden på lillesøsteren min (som er utrolig kilen) slik at hun hylte av latter.Han gjorde aldri det på noen andre liksom..

Nei,stakkars menneskene som aldri har opplevd bikkjehumor:P

(eller skjønt den?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Nope, ikke bare belgergreie det der.. har kjent *utallige* hunder av rasen siberian husky og det er stor forskjell hvor mye humor de har.. Av mine tre har Likka mest humor, Bris har en del, og desidert minst Luna minst.

Eller kanskje det er som Anette sier, ikke alle som skjønner bikkjehumor? (Eller skjønner hva vi snakker om i det hele tatt? :( )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he

Det er nok en belger greie da..Jeg ble nesten litt bekymret for at det var hodet mitt det var noe i veien med ..

Men det er ingen tvil:Loke gjør ting for at jeg skal le! Og gamle belgeren min pleide å borre snuten inn i siden på lillesøsteren min (som er utrolig kilen) slik at hun hylte av latter.Han gjorde aldri det på noen andre liksom..

Nei,stakkars menneskene som aldri har opplevd bikkjehumor:P

(eller skjønt den?)

;)

Så kjent, så kjent... *le*

Småripset har en greie med snuteboring og knuffing på lillesøs, blanding av kiling, belgerkløing og dytting, helt sprøtt. Familiens lille klovn er dog lillesmå, pommen som bare er morsom uten alltid å vite det helt selv og blir sittende og muffe fornærmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, det gjør det.. Men ikke så særlig morsomt da. Kan skrive det som står..

dobermann: Dobermann er en sterkt, våken vakthund som liker å ha det hyggelig foran peisen sammen med sin eier og familien, og vil beskytte dem. gjerne med livet som innsats. Men det er usannsynlig at den vil behøve å ofre livet, for en dobermann tar vanligvis knekken på en hvilken som helst motstander, og er en av verdens beste vakthunder. Det er en reservant hund som tar sine forpliktelser alvorlig...

;) Haha, visste ikke at hunder tenkte på forpliktelsene sine... ;)

Joda - en dobber tar sine forpliktelser MEGET alvorlig!! Problemet er bare at disse forpliktelsene gjerne innebærer henting/ødelegging av samtlige dokoster som kommer i hus, ommøblering av tepper/pledd i buret/sengen sin, og bjeffe så høyt at naboen som går forbi 20 meter bortenfor tror han er havnet i en episode av twilight sone.... ;):rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...