Jump to content
Hundesonen.no

Kreves der hunde uddannelse i Norge

Recommended Posts

Nei, hvem som helst kan drive kursvirksomhet eller hundeskole som hundeinstruktør, -trener, - ekspert, -psykolog, -hvaenndefølerfor. 

Endel klubber krever riktignok at man må ha godkjent NKKs trinn 1 og oppover for å kunne holde kurs i deres regi. 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Så fint at han er interessert i læringsteori og hvordan moderne forskning og kunnskap hjelper oss å få det bedre sammen med hundene våre! Kunne ønske flere var som han. Det er veldig mange som tenker at det de husker fra barndommen må være beste måten å gjøre ting på. Når det gjelder bestemt/streng, så er en fin huskeregel at dersom du må stramme musklene i ansiktet, kanskje også hals/nakke/skuldre, så er du unødvendig streng. Prøv å si "Nei!" strengt og kjenn etter hvordan musklene strammer seg. Også si "nei" i vanlig stemme, sånn som man snakker til folk. Og hunder leser/lytter til kroppsspråk minst like mye som de lytter til stemme og ord. Dersom hunden ikke lytter like mye til han, så kan det være så enkelt at han ikke trener like mye med hunden, ikke går like mye tur, eller a han ikke gir like mye belønning. Hundene er opportunister, og dersom det lønner seg mer å gjøre det du sier, så følger hunden mye mer med på deg.
    • Tidligere brukte jeg burtralle, som jeg hadde stålbur oppå. Da var hundene i buret og alt annet fikk jeg plass til oppå. Det funket fint i alle år. Må stroppes fast. Nå har jeg den største strolleren og er superfornøyd, lett og kjøre og det er plass til alt oppå. Greit med trimmebord på toppen. Hvis hunden bryter seg ut av stoffbur, ville jeg valgt førstnevnte.
    • Er det slik at du vurderer baby eller hund? Hvis du er usikker så finnes det organisasjoner som tar seg av den praten for å hjelpe deg❤❤  Jeg var nøyaktig som du, dyre glad og hadde ikke engang tenkt tanken om å få barn, men så poof ble jeg gravid. Jeg er fortsatt dyreglad og veldig lite begeistret for andre barn en mine. 😬😬😬 Glad i barna mine men det har ført til at jeg ikke har tid eller overskudd til hund, hvertfall ikke valp akkurat nå. Å ha depresjon, baby og valp kan på ingen måte være en god kombinasjon spør du meg.. det å ha baby som fratar deg søvn i flere måneder e ikke bare bare.  Det er tøft. Skikkelig tøft.  Jeg ble svært svært lei meg når jeg mistet min hund, det hjalp veldig når jeg fikk en ny, men det var en ukomplisert 5 år gammel hund. Det anbefaler jeg.  Lykke til ❤
    • Jeg synes det er vanskelig å vite hva som er best og hva slags tralle som er lettest? Hvordan tralle bruker dere? Og hvorfor liker dere akkurat den tralla best? Eller er det kanskje ikke så mye å si hva slags tralle som er perfekt?
    • Er det noen som har stroller tralle her? Vurderer en sånn tralle. Men hundene mine ødelegger gitteret på tøybur. Hadde de da kanskje ødelagt gitteret på sånn tralle også? De bryter seg ut av vanlig tøy bur.
  • Nylig opprettede emner

• Create New...