Gå til innhold
Hundesonen.no

Modig, klumsete og herjete valp

Recommended Posts

Skrevet

Valpen vår er veldig modig og er ikke redd før det går galt et par ganger egentlig bare forsiktig og ikke helt redd. 

allerede har han dunket hodet flere ganger når han hopper ned fra ting. Han springer på ting ofte også når han er helt raptus(vi jobber med å redusere dette). Inn i alt mulig, tar springfart på glatte gulv og slenger seg avgårdw

han hoppet også rett inn i en gren med halsen og sto og brakk seg litt etterpå. Skjedde for ikke så lenge siden i dag og han oppfører seg normalt og sover.

Er det en sånn type ting jeg burde ta den med til veterinær for? Synes det er så vanskelig med en modig men klumsete valp å avgjøre når man burde ta kontakt.

Noen tips til hvilke endringer man burde se etter?

Skrevet

Hva tenker du veterinær skal gjøre? Ta tester, prøver og scans til noen tusen? Går jo an å høre altså, men med mindre valpen virker sløv eller utenfor normalen i allmenntilstand tror jeg ikke det er så mye å få gjort med nå. Eventuelt en sjekk av øyer om det blir verre - men per nå høres det ut som en klumsete valp?

Min var (og er helt lik). Litt for mye fart, atfor lite impulskontroll. Men det gikk seg til, nå er han 2 år og fortsatt virrete, men ikke i like stor grad?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Håper på det. Behandler er iallefall positiv, jeg blir litt negativ merker jeg basert på tidligere erfaring. Men det er positivt at hun ikke halter eller noe sånt og tilsynelatende bygger fin og jevn muskulatur og ifølge behandler er myk og fin med god bevegelsesfrihet i ledd. 
    • Artig med rykk-og-napp-voksing😬 Håper vondt'er er forbigående🤞
    • Zelda vokser som ugress, dessverre i så stor grad at hun har litt problemer med muskulære spenninger (håper iallefall det er alt det er), men vi koser oss masse og hun utvikler seg fint tross alt og litt enkel behandling holder ting i sjakk. Gleder meg dog til hun ser litt penere og mer balansert ut, så fort fronten tar igjen bakparten så skyter bakparten fart igjen og vokser 5 cm "over natten".  Og håper hun ikke blir alt for stor. 🙈 Håper på mange fine valpevennlige turer ila høsten,  har så smått begynt å trene litt, lærer utrolig fort, men merker godt at det ikke er en rase som er avlet for bruk lenger. Iallefall ikke særlig målrettet. Men det bor en del i henne så tipper det blir en gøyal hund å trene på sikt når man bare får kanalisert det litt bedre.   
    • Det er hundrevis av hunderaser, så det er litt av en jobb å liste alle. I prinsippet er kanskje myndene de mest krevende fordi de er selvstendige, egenrådige og har høyt jaktinstinkt. Men det er også individuelt.
    • Hvilke hunderaser er vanskeligst å ha løse utenom båndtvangen? Sikkert de med mye jakt. Men hvilke?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...