Gå til innhold
Hundesonen.no

Aktivisering valp hjemme alene ?

Recommended Posts

Skrevet

Hei, 

så imorgen begynner kontoret igjen og valpen på 4 måneder har fått seg en hjemme alene binge på to 1.7 meter i lenge - der har han vann, tyggeben av nylon, seng og god mulighet til å finne en god plass legge seg - det er også en mulighet for å ligge i hule der.  Jeg skal jobbe kjernetid 9-15 - Drar 8:45 - jobber til 11:45, så drar jeg hjem lufter, forer,  aktiviserer. Så drar jeg tilbake på kontoret 13:00 og er hjemme igjen ca 15:30 - vi står opp 6:00 og han får seg en god tur før jeg drar. 

vi har trent på hjemme alene og han responderer bra på det - vil kunne se han på webcam hele dagen

men skulle gjerne forberedt noen trygge aktiveter for han for når jeg drar - noen ideer? Han er veldig glad i licki mat - hadde det vært en ide fryst noe i den og gitt han før jeg drar f.eks,

hva gir dere aktivisere med? 

Skrevet

Min er ikke interessert i konger desverre :( Jeg blandet noe tørrfor med vann på lickimat og puttet i fryseren over natten -   jeg var som luft for han når jeg gikk  - så det funket, :D 

Fast forward et par timer ser jeg på webcam'en at han har brutt seg ut av bingen og ligger i sofaen ser på hundetv'en jeg har satt på for at han skal ha noe lyd i bakgrunnen :D 

Så, heldigvis har jeg valpesikret området  "just in case" så var ikke så  farlig og jeg kunne dra hjem etter 3 timer dag på kontoret uansett og jobbe fra hjemmekontor.   Men han hadde holdt seg da! ikke tisset inne eller på doen sin. Og vi gikk rett ut :) Håper imorgen er like smooth, minus houdini takter :)