Gå til innhold
Hundesonen.no

Omplasseringshund


Powderpuff
 Share

Recommended Posts

 Hei. For en uke siden overtok jeg en omplasseringshund på 1 år. Har fra før en på 5 år. De er av samme rase, chinese crested, den nye er naken mens den andre er pp. Den siste har godtatt meg og fotfølger meg hele tiden, men jeg lurer på om min første har blitt redd nr 2 for han holder seg unna. I dag måtte jeg for den eldste på badet sammen med meg. I går barket de sammen 3 ganger det er når de er i nærheten av meg. Vil de kunne bli venner og hvordan skal min første ikke føle seg redd og kanskje oversett? Håper noen har gode råd. Hilsen Anita

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har gått bare en uke, det tar nok lenger tid før nykommeren lander.  Han er forvirret og usikker over alt det fremmede, og den fastboende vil gjerne sette hm på plass og gi beskjed på at dette er mitt hus. Det virker som det er deg og din oppmerksomhet de krangler om. Ikke la noen av dem sitte i fanget ditt/ved siden av deg i sofaen på en stund,la dem holde avstand under foring, og ikke trøkk dem inn i samme bur i bilen. La dem finne ut av dette selv uten at du blander deg for mye, bare hold et våkent øye i situasjoner som kan ende med bråk. Det går seg til, bare gi dem litt tid.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...