Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan gikk det i Ølen


Lizzie

Recommended Posts

Jeg har visst glemt ut at denne tråden fantes og lagt min lille første dag i ringen tingen et annet sted..

Uansett..kort fortalt så sier jeg det her og:

To much puppy like.Also in size and bones.Need developed chest and power...

Jeg aner ikke hva de mente med det,eller hva inntrykket av hunden var utenom det,så jeg må si at jeg rynker på nesen av hele utstillingsgreia.Kritikken var lite utfyllende synes jeg som er ny da,og ikke skjønner noe av det hele.

Betyr den kritikken at hunden vokser seg bra og at det eneste han trenger er å legge seg ut å bli voksnere?

Frustrerende å ikke forstå hva det går i... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er hunden din da, og har ikke du raser som er sent utviklet?

Puppylike vil den jo ikke være evig, du får gå tur i skog og mark sånn at den får mer muskelmasse!

Synes ikke det høres så ille ut jeg, det går nok bedre neste gang når han er mer utviklet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har visst glemt ut at denne tråden fantes og lagt min lille første dag i ringen tingen et annet sted..

Uansett..kort fortalt så sier jeg det her og:

To much puppy like.Also in size and bones.Need developed chest and power...

Jeg aner ikke hva de mente med det,eller hva inntrykket av hunden var utenom det,så jeg må si at jeg rynker på nesen av hele utstillingsgreia.Kritikken var lite utfyllende synes jeg som er ny da,og ikke skjønner noe av det hele.

Betyr den kritikken at hunden vokser seg bra og at det eneste han trenger er å legge seg ut å bli voksnere?

Frustrerende å ikke forstå hva det går i... :thumbs:

Det var en dårlig kritikk, ofte når dommere ser noe de ikke liker så gidder de ikke bruke tid på hunden og skriver en kort kritikk også ferdig <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hvilken ring..Corsoringen..hehe :lol: Bullmastiffer og alt mulig der..

Utviklet ved 2 års alder.

Men folk som har peil på rasen sa at hun der dama måtte være toskete...(håper det)

Jeg mister tillit til utstillinger /dommere om det skal dømmes hund av folk som ikke vet hva de ser etter.

Det er stor forskjell på hunderaser.

At dommere dømmer ulikt blir for meg helt feil.

En god hund skal gå igjennom på alle utstillinger fordi alle dommere med kompentanse ser at den er bra.

En dårlig hund skal gå ut av ringen fordi den ser ut som den gjør og er feil.Uansett dommer og sted.

En dårlig hund skal ikke oppnå Champion tittel pga en tosk som synes hunden er bra og omtrent ikke aner hvilken rase det er..

Da vil jo hunden bli brukt i avl pga falsk tittel,og dårlige utypiske hunder blir det mere av.

Og sånn er det nok at rasene forandrer seg...

Det skal ikke være en smaksak etter hvilken "type" man liker,men en "fasit" man følger fordi man vet hva man ser etter,og kjenner rasen man dømmer.En standard er en standard..

Det finnes bare en "type" hund og det er rasen den er.Et for vidt spekter ødelegger jo bare.

Men jeg håper på bedre lykke neste gang..

Og om jeg får en til dårlig kritikk etter at han er utvokst så stiller jeg ikke mer.

Venter ikke på den gule "tråden"..heheh..

Uansett så var det mange fine hunder,og opplevelsen var kjempekjekk... :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Birk ble stilt for første gang som junior (11 mnd), fornøyd med reultat, dommer og kritikk jeg :)

Fikk 1JK, 1JKK.

Søsteren fikk cert og mamman blå :)

Her er Birks kritikk:

"Very unfinished dog. Corr head and expression.

A little long in body. Well angulated.

Coat is in formation.A little cow hoaxed behind.

Good movements."

Dess min feil ang ku-hasene, mister litt oversikt over bakparten, er ganske grønn som handler.

Har heldigvis fått litt ekspert-hjelp nå :)

Monica

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...