Gå til innhold
Hundesonen.no

Endre syklus fôr/avføring ?


Queen B
 Share

Recommended Posts

Jack Russell-mix, 2 år. Frisk og rask og grei. Spiser opp frokosten sin (7.00-8.00), sjelden middagen (16.00-17.00) Ingen godbiter, unntatt når vi trener litt hverdagslydighet.

Brukt det samme fôret hele tida. Har alltid gjort fra seg ute to ganger i døgnet, morgen og kveld. Nå er det fortsatt to ganger i døgnet, én gang på morgen/formiddag, neste gang; midt på natta. På natta har det skjedd inne, da...ingen av oss er våkne. Hun sover i senga si, nede i stua. Aldri opplevd dette med våre tidligere hunder.

Jevnlig med turer. Melder alltid om vi ikke allerede er ute. Med den nye "nattbæsjerutinen" melder hun også på natta; piper, - men det er jo unntaksvis at noen av oss hører det. Kan alltids plassere henne et sted vi hører, men poenget er selvfølgelig å endre denne rutinen.

Andre ting som har endret seg; hun løp plutselig opp trappa her en dag, der vi har soverom og bad. Har ikke tort det før, vindeltrapp, åpent mellom trinnene. Har aldri prøvd på dette før og vi har ikke stresset henne med det, hun behøver jo ikke opp der. Ingen stor avstand, hun ser opp på gangen fra senga si. Nå legger hun seg og sover på gangen utenfor rommene.

Sønnen åpnet for å ha henne inne hos seg, hun ville gjerne, men lå i senga hans ei stund og så ville hun ned og ut av rommet. Nå sover hun første del av natta på soveromsgangen og så hører jeg henne tusle ned i stua utpå natta. Vi er blitt enige om å ikke gi henne oppmerksomhet der oppe, hun må gjerne ligge der, men vi innbyr ikke til kontakt. Dette er jo på natta.

Dette mønsteret kom omtrent samtidig med bæsjing på natta uten at jeg helt kan se noen sammenheng, annet enn at hun får brutt sovemønsteret når hun sover litt oppe og så går ned og sover videre.

I natt var jeg en tur på badet, hun gløtta opp, deretter hørte jeg henne tusle ned, - og så piping. Jeg gikk ned, åpnet verandadøra og hun sprang rett ut (privat liten bakhage)og gjorde fra seg. 

Håper noen av dere kan dele tanker/erfaringer rundt dette.

Ellers, rolige, stabile forhold i heimen. Kun voksne. Jeg jobber hjemme og er stort sett med henne hele dagen, med unntak av små ærender. All trening på f.eks. å være alene har vært behagelig og uten stress. Har aldri opplevd at hun har følt ubehag med noe, - hun er en helt herlig og artig hund og vi elsker henne alle sammen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...