Gå til innhold
Hundesonen.no

Hannhund som sliter med tissing, urinstein problemer ?


Recommended Posts

Hei. 

Jeg har en hannhund som tisser veldig mye, og begynte for en tid tilbake å tisse inne, noe han aldri har gjort før. Ble tatt med til vet for urinprøve og blodprøve, fikk svar på at han hadde urinstein (struvitt), tross han har gått på spesialfôr fra Specific så tisser han fortsatt inne.. Han er ofte tørst, drikker en del og dermed også tisser mye. 

Jeg skal selvfølgelig ta han med til Vet igjen, men lurer på om det er noen andre som har erfaringer med dette og kan gi oss tips og råd?

Begynner å bli passe oppgitt over de store dammene jeg går meg på når jeg kommer hjem fra jobb.. Og hva kan jeg gjøre for at gutten skal få det godt igjen?.. Redd han kommer til å gjøre det som en vane å tisse inne.. Har prøvd med bellyband/skvettebånd i tiden han har slitt så vi slipper ihvertfall at det er tiss utover hele stua (er en grand danois så sier seg vell selv at det ikke er snakk om små dammer..) men etter kjøp av to forskjellige så er jeg i ferd med å gi opp. Han får de av seg.. Så tissing inne er fortsatt ett problem :(

Så er det noen andre som har vært borti det samme og kan gi meg tips osv om hva vi kan gjøre for han. Hvilket spesialfôr for å løse opp steinene brukte du? 

 

På forhånd, takk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...