Jump to content
Hundesonen.no

Recommended Posts

Siste sjanse til å bestille potesokker denne vinteren.

Nå er bestillingslista mi straks tom, og da forsvinner symaskinene inn i skapet og vi sier det er vår ;)

Ta en tipp på hjemmesiden, og send en mail for å bestille.

Finnes også på Facebook

Oona's potesokker :D

• Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Absolutt ingen avsporing når man oppgir dyrevelferd og miljøetikk som begrunnelser for å ville fore flexitariansk. Kjøttdelen av flexitarianerkostholdet vil man jo også ha så etisk som mulig. Takk for tips!    Har veldig vanskelig for å se for meg at det er mulig å få til noe særlig med en rase som i all hovedsak virker matmotivert om man bare har veggies å by den på. Da blir det nok noen: «Du er ikke den egentlige mammaen min!»-episoder når den kjenner lukten av hva de andre hundene på trening får 🤣
    • Nå vet jeg det ikke er dette du spør om men siden du skrev du er sørlending: slakter Jens Eide i Lillesand selger et veldig ok hundefor som de lager selv. Jeg kjenner mange av bøndene som leverer til Eide , økologisk og gressfora storfe .Sikkert noen mindre bra men jeg tenker at dyrevelferdsmessig og miljømessig er dette noe av det beste man kan få tak i siden det er kortreist mat også. .. http://www.slaktereide.no/Dokument/Hundemat  Beklager avsporingen. :D 
    • Noen fungi er visst veldig lovende til bærekraftige proteinproduksjon i kommersiell skala. Ikke til å stikke under en stol at klimaet her gjør det vanskelig å produsere vegetabilske proteiner, men storfe som gis importert kraftfôr er ingen brukbar løsning i en verden som ikke får kontroll på fødselsraten. Leste for et par år siden på NRK at en liten bolle med et nesten fullverdig måltid kostet en gjennomsnittlig dagslønn i et ikke hungersrammet eller krigsherjet afrikansk land da. Det er jo ikke helt fair å fore norske hunder med storfe flasket opp på importert soya, hvorav mesteparten forsvinner til bevegelse og å opprettholde dyrets kroppstemperatur, mens en afrikansk familie med en lønn må velge hvem som skal få spise dagens måltid. Dyrene bryr seg ikke om sånt da. Om jeg bare hadde tatt video av bikkjas reaksjon på roastbeef (skalv) vs rynkingen på nesa når tilbudt det eksperimentelle veganske tørrforet jeg ville prøve 😂   Det var bare to merker å velge i den gangen. Sikkert lettere å finne noe brukbart nå. Det finnes jo faktisk masser av helveganske hunder over dammen, og selv kjenner jeg noen som hadde en helvegansk papillon som var frisk og rask og eldes med verdighet til hun nylig takket for seg som 15-åring, så litt sånn halvveisveggis kan man nok trygt prøve ut på en utvokst hund om man følger opp med å måle pH i urin og tar blodprøver innimellom — noe man virkelig burde gjøre om man forer med rått + Acana/Orijen eller liknende «naturlig» fôr også.
    • Lenge siden jeg har orket å oppdatere noe som helst her. I juni måtte jeg ta det tøffe valget og si farvel til Neytiri, bare 2,5 år gammel 💔 Kroppen hennes orket ikke mer etter alt hun hadde vært igjennom. Verdens snilleste, morsomste, stødigste lille blå. Jeg savner henne enormt mye hver eneste dag!  De tre andre går det heldigvis bare bra med. Yngstemor, Miyagi, blir 2 år om ett par måneder, tiden har gått så raskt! Synes hun har vokst seg til en flott ung dame, veldig lik sin mor med god arbeidsmoral og veldig selvsikker på alt av miljø. Vært litt forsiktig mtp enkelte mannfolk, men hun har landet veldig etter at hun fikk løpetid, så det var nok en fase bare, heldigvis Over og under; Miyagi 20 mnd ❤️ Over og under; Noor, 6 år ❤️ Over og under; Ninja, 7år om en måned ❤️
  • Nylig opprettede emner

• Create New...