ESeier Skrevet 12. Februar 2020 Rapporter Skrevet 12. Februar 2020 Har en engelsk setter valp på 5-6mnd. Når kan man begynne å løpe kortere turer med han? og hvor lange gå-turer er å anbefalle? Siter
simira Skrevet 12. Februar 2020 Rapporter Skrevet 12. Februar 2020 Det kommer an på hunden. Du kan godt begynne å løpe kortere turer, men se an, gi han snusepauser, og pass på at han ikke blir overanstrengt. Mine har vel hatt "normale" gåturer i den alderen, alt fra en halvtime til 2-3 timer i skogen. Men såklart da i varierende tempo og gjerne med litt pauser. Siter
Tonje Skrevet 2. Mars 2020 Rapporter Skrevet 2. Mars 2020 Jeg jogget rolige turer i terreng med min 5 mnd gamle kelpie, på ca 5-6 km. Nå jogget ikke jeg raskt og han løp løs så han til en viss grad kunne styre tempo selv da, jeg hadde ikke jogget med valp i bånd på asfalt feks. Det blir fort veldig statisk og hardt for beina. Vanlige gåturer i skogen hadde jeg ingen begrensninger på i den alderen. Siter
Recommended Posts