QUEST Skrevet 18. April 2018 Forfatter Rapporter Share Skrevet 18. April 2018 Akkurat nå, ChristinB skrev: Løsningen til mye av det dere irriterer dere over er jo faktisk kastrering. De som "pisser, driter og slåss" og går rundt og remjer, er jo i hovedsak fertile katter som markerer området sitt og beskytter det mot andre. Det er ikke alle løsgående katter.. men én ukastrert hannkatt i en gruppe katter, eller i et boligfelt , kan lede til mye frustrasjon og ødeleggelser. Det er en uting å la fertile katter gå løst! Det er dessverre ikke så enkelt..Selv om fertile hannkatter spesiellt er et ekstra stort problem, så både slåss, pisser og driter kastrerte katter også.. Min kastrerte hann f.eks ble alvorlig skadet av en annen kastrert hann i nabolaget. Denne hannen kom hjem til oss og startet slåsskamper rett utenfor ytterdøra og inni garasjen.. Observerte den selvsamme katten i går, der den grundig markerte på en parkert bil.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingidano Skrevet 18. April 2018 Rapporter Share Skrevet 18. April 2018 2 hours ago, QUEST said: Er disse krystallene grønne og ser ut som pellets? Jeg hadde problemer med at kattene la seg på lysarmaturene på akvariene og kjøpte noen slike grønne pellets som skulle holde katter på god avstand.. Funka fjell de..kattene la seg oppå disse pelletsene.. Lenge siden eg har kjøpt nå, de var grønne ja, men mer gummiaktige småbiter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
QUEST Skrevet 18. April 2018 Forfatter Rapporter Share Skrevet 18. April 2018 1 time siden, Ingidano skrev: Lenge siden eg har kjøpt nå, de var grønne ja, men mer gummiaktige småbiter. Høres mistenkelig likt ut det jeg kjøpte ja.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChristinB Skrevet 18. April 2018 Rapporter Share Skrevet 18. April 2018 9 hours ago, QUEST said: Det er dessverre ikke så enkelt..Selv om fertile hannkatter spesiellt er et ekstra stort problem, så både slåss, pisser og driter kastrerte katter også.. Min kastrerte hann f.eks ble alvorlig skadet av en annen kastrert hann i nabolaget. Denne hannen kom hjem til oss og startet slåsskamper rett utenfor ytterdøra og inni garasjen.. Observerte den selvsamme katten i går, der den grundig markerte på en parkert bil.. Har de fått gått som fertile lenge så sitter det gjerne igjen som en vane. De som kastreres som unge dyr før de blir fertile utvikler sjelden disse vanene, da de aldri opplever hormoner som trigger oppførselen. Unntak finnes så klart, men kastreres de som unge er det stort sett greit etterpå. Men hos huskatter vet man jo ikke hva som blir avlet på heller, og det kan jo være at noen har større kjønnsdrift enn andre. Det kan være et annet aspekt. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts