Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet (endret)

Jeg driver, som kanskje noen har fått med seg, å gjennomgår de gamle protokollene til Moss og Omegn Dyrebeskyttelse. Foreningen ble startet i 1949, så det er mye gammelt stoff å gå gjennom. Alt er selvfølgelig håndskrevet, så det er en utfordring å tyde en del, men nå og da deiser jeg over avisutklipp som er limt inn. En del av disse gir et artig innblikk i dyrehold og slike ting før i tiden, og jeg tenkte at jeg her kunne dele det jeg finner som kan være interessant for Sonen-folket (hvis ingen andre en meg synes dette er spennende, så hyl ut, så holder jeg mine funn for meg selv i fremtiden ;) ).

Det første klippet fikk meg til å tenke @Djervekvinnen. Håper det kan være til litt glede for deg, og selvfølgelig andre som måtte være interesserte :)

EDIT: Glemte å skrive at dette er fra 50-tallet, står ikke nøyaktig årstall på klippet, men det ligger i den protokollen.

EDIT 2: Kan også legge til at det i 1951, på Dyrenes dag, som ble arrangert årlig, var et hundeveddeløp, det første i Moss. Helsikes innbringende, var f**nskapet også, det kom inn over 2600,- kroner, hvilket i 1951 var forbaska mye penger.

5a9d89f8c4f76_Greyhounds50-tallet.thumb.jpg.e387820bf2df92f1f0626860f9863cbc.jpg

Endret av Lene_S
  • Like 4
Skrevet
Akkurat nå, QUEST skrev:

Denne greyhounden så ikke ut til å ligne dagens showgreyhounds særlig meget.. :ahappy:

Nei, det synes ikke jeg, heller. Jeg trodde først det var ei hunnløve, jeg :P

• Haha 1