Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Jeg trenger litt hjelp fra datakyndige ?

Jeg har i dag en gammel ipad hvor jeg overvåker hundene når jeg er på jobb via en app som snakker mellom min iphone og ipad. Pad'en begynner og bli gammel og jeg har derfor tenkt at det er bedre å bruke 1000kr på et webkamera enn 5000kr for en ny pad. 

Appen jeg bruker i dag lager en logg led når hundene gir lyd fra seg. Så dvs at selv om jeg ikke har sett på dem med kamera på tre timer så kan jeg likevel gå inn og se om de har vært urolige. Dette ønsker jeg , og lurer på om er mulig med et webkamera. 

Noen erfaringer?

Skrevet

Det var nettopp lignende spørsmål i en oppdrettsgruppe på FB, og da var det noen som hadde et overvåkingskamera fra CO som kunne sende epost/SMS ved utslag (lyd eller bevegelse), om jeg forsto det riktig. De kunne også ha kontinuerlig filming via app på mobilen, for å følge med i valpekassa. Så kanskje du ikje trenger webkamera, men se mer på innbruddssikring og den type utstyr?

• Like 1
Skrevet

Jeg har et kamera jeg ikke kan røre på, men som står i ene enden av leiligheten og dekker stue og deler av gangen - kostet meg rundt 300 kr. Finnes en app til det også, så kan se på mobil eller på pc skjermen. Jeg har en tidligere versjon av dette: https://www.elkjop.no/product/foto-og-video/sikkerhets-og-overvakningskamera/DCS932L/d-link-webkamera-dcs-932l-hvit

Søster har dette (som rører på seg) og er veldig fornøyd:
https://www.elkjop.no/product/data/nettverk-og-routere/DCS5000L/d-link-dcs-5000l-wifi-overvakningkamera

Skrevet

Jeg har også et TP-link-kamera fra Clas Ohlson. Tror det kostet 500kr. Litt usikker på om det lager logg over lyd, men tror i hvert fall jeg kan få en slags notifikasjon når det er lyd i leiligheten. Bruker ikke den funksjonen, så er litt usikker på hvordan det fungerer. Men er i hvert fall veldig fornøyd med kameraet og appen. 

Skrevet

Jeg var mest fornøyd med denne fra Motorola: Link.

Kjøpte den på netthandelen til 1 kroner eller noe. Appen man bruker heter Hubble. Du kan velge hvilken grad den skal fokusere på bevegelse og lyd. Man kan også snakke til hunden via appen. Den har også nattmodus, og den hviser hvor mange grader det er i rommet.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...