Gå til innhold
Hundesonen.no

Grasshoppa halsbånd og Trixi seler

Recommended Posts

Skrevet

Når jeg fikk Chicka fra omplasseringen hadde hun en fint Grasshoppa reflex halsbånd, men det klarte hun å få tak i en gang og gnagde over det... :)

Hvor får jeg tak i det?? Finner ikke... :)

Også kjøpte jeg en sele til hun når hun var ca 1 1/2 år, men den er jo for liten nå, den er av merke Trixie, men jeg får ikke tak i det her, noen som vet om nett steder jeg kan få tak i det??

Skrevet

Takk for tips!!

Jeg har jo så mye halsbånd og hun har en sele, men hadde jeg funet den Trixie selen så hadde jeg kjøpt den, for den er fôret med fleece så den var så myk og fin og det halsbåndet MÅ jeg bare bestille, hun er så fin i det. :P

• 2 weeks later...
Skrevet

gammel post dette,men ville bare si at jeg kjøpte trixie sele til pia på tropehagen zoo, helt enig,de selene er knall gode, skal kjøpe til zander så snart jeg får inn lønn ;) og så er de billige også ;)

Skrevet

gammel post dette,men ville bare si at jeg kjøpte trixie sele til pia på tropehagen zoo, helt enig,de selene er knall gode, skal kjøpe til zander så snart jeg får inn lønn :P og så er de billige også :(

Hvor bor du?? Hvilken tropehagen så du de på?

Jeg tror nemlig jeg kjøpte den jeg har nå på Tropehagen, men den er jo for liten nå siden hun har vokst...

Takk for tipset!!! :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hva slags bur bruker dere på utstilling? Eller tralle? Passer Stroller best? Eller tøybur? Eller metallbur? Har du link? Bilder av alt utstyr? Har prøvd litt forskjellig men usikker på hva som er best?
    • Det er veldig stor forskjell på dem. (På norsk skrives forøvrig rasenavn med liten forbokstav) Collie deles i korthår og langhåret, men det er ikke veldig stor forskjell på dem. Begge er myke raser som er avlet et godt stykke bort fra opprinnelsen som gjeterhunder. De er ganske førerorienterte, men krever mindre enn de mest aktive gjeterhundene. De er likevel smarte og aktive, og krever litt mental aktivisering for å trives. Eurasier er en veldig selvstendig rase, kan ha mye jakt, og er krevende å trene og ha løs.  Begge rasene har mye pels, røyter i perioder når de skifter pels, og må børstes regelmessig. Begge rasene har også hatt en del dårlig avl med mye usikkerhet og dårlig mentalitet, men det er lenge siden jeg var aktiv nå så forhåpentligvis har dette bedret seg. Jeg ville uansett vært veldig nøye med oppdretter, foreldrehunder osv.
    • Jeg er interessert i rasene Collie eller Eurasier? Hvordan er de to rasene? Pelsstell? Røyter de mye? Er det mye lyd? Trenbarhet og kan de gå løs ute med lite jakt? 
    • Enig! Heftig lyd er no go for meg også
    • Da snakker vi en helt annen arbeidskapasitet, tilnærmet border collie. Men hvis det er aktuelt, så ja. Og så har de MYE lyd. Mer enn de andre lapphundene. Jeg synes de er dritfine, men lyden (og røytingen) hadde vært uaktuell for meg.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...