Gå til innhold
Hundesonen.no

Stakkar Lady..


Baby

Recommended Posts

Huff, stakkar Lady er syk. (mammas Cavaliertispe for de som ikke vet det).

Hun har veldig sansynligvis livmorbetennelse.. Isåfall skal hun opereres på Mandag stakkar. :)

Hun er i fin form ellers, så dyrlegen sa vi kunne vente til Mandag. Om hun ikke blir syk i mellomtiden da såklart.

Huff, har snakket med to oppdrettere, en dyrlege og en person til som mener det er det, så sansynligheten er jo stor da... Men krysser fingrene for at det likevel IKKE er det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, stakkar Lady er syk. (mammas Cavaliertispe for de som ikke vet det).

Hun har veldig sansynligvis livmorbetennelse.. Isåfall skal hun opereres på Mandag stakkar. :P

Hun er i fin form ellers, så dyrlegen sa vi kunne vente til Mandag. Om hun ikke blir syk i mellomtiden da såklart.

Huff, har snakket med to oppdrettere, en dyrlege og en person til som mener det er det, så sansynligheten er jo stor da... Men krysser fingrene for at det likevel IKKE er det. :P

Jeg bare stusset litt her... Avventer de resultater på en prøve om hvorvidt Lady har livmorbetennelse eller? Siden det mest sannsynlig er det og da skal hun opereres på mandag eller? Sånn som jeg har forstått livmorbetennelse, så kan det jo fort bli akutt? Ble helt stressa på deres vegne her jeg ;-) Det å vente over en helg (som for meg alltid er jæv--- hvis et dyr eller barn er sykt og man ikke helt vet hva det er ....) skjønte jeg ikke hvis det er fare for at det er det altså...

Men uansett, her krysses det fingre, poter, og finner og vinger for Lady B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var mamma i byen en tur og når hun kom hjem var hunden full av blod i baken.

Hun trodde kanskje at Oscar hadde greid å pare henne når hun hadde løpetid (smarte pappa slapp de ut sammen). Men etter å ha snakket med folk så er det nok ikke det.

Jeg snakket med dyrlege på telefon og ettersom det jeg beskrev så trodde han at det var veldig sansynlig at det var livmorbetennelse, men i et tidlig stadie, slik at det ikke er akutt enda. Snakket med en oppdretter av Cavalier også som mente akkurat det samme.

Så lenge hun spiser normalt, ikke sluker vannskåla, ikke får feber og ikke blir dårlig på noen annen måte så kunne vi ta det med ro frem til Mandag. Det sa både dyrlegen og oppdretteren.

Så jeg stoler på at de vet hva de snakket om her da. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått sett litt mer på henne i dag og hun er mindre hoven og dermed enklere å se litt.

Så da at det er IKKE kjønnsorganet hun har blødd fra, men rompa!

Så da er det iallefall ikke livmorbetennelse...

Vi var flere da som var enige om det da nok er en byll eller noe det er gått hull på. :P

Men skal selvfølgelig likevel til dyrlegen å få sjekket det opp. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi vært hos dyrlegen.

Hun ble dopet ned og han fant ut at det var en av analkjertlene det har gått hull på. Hun har hatt problemer med å få tømt de og det var ikke noe rart for det som var inni der var helt stivt og seigt. stakkar lita.

Så nå har hun fått salve og antibiotika som hun skal gå på i en uke og da skal vi tilbake for en sjekk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...