Kokospaniel Skrevet 18. August 2017 Rapporter Skrevet 18. August 2017 "Valpen" på snart året har vokst ut av all reguleringa på selene han har arva av forrige cockeren og må snart ha ny sele til tur. Ønsker meg en som sitter godt på og ikke lager unødvendige floker. Jeg har en zero dc sele, men den sitter ikke bra på han (var super til forrige cocker), han er dessuten litt for brei i hodet til at den er grei å få av og på. Har også en av Hunter sine veldig regulerbare seler, men synes den er litt tynn i reimene, den lager dog litt mindre floker enn Zero dc. Hvilke seler bruker folk som har langpelsa hunder? Fx spaniel... Siter
Kaisen Skrevet 18. August 2017 Rapporter Skrevet 18. August 2017 Jeg har hurtta y-sele. Smale reimer og den som går under ved mage/bryst er ikke så langt fremme at den går inn i armhulene og lager floker. Den passer dog ikke kroppen hennes så den sklir mye, og det lager jo litt floker igjen... men hvis den passer hundens kropp og ikke sklir, så vil jeg ikke tro den lager noe spesielt med floker. Siter
frk-franzen Skrevet 19. August 2017 Rapporter Skrevet 19. August 2017 Jeg bruker også hurtta y-sele Hun er nedklippet nå, men har aldri fått floker av den når pelsen er lengre. Jeg opplever dog at hun får ene labben ut når hun herjer, men hun er "tynn og hengslete", så tror det er derfor. Satser på den sitter som et skudd når hun får en mer normal vekt. Siter
Kaisen Skrevet 19. August 2017 Rapporter Skrevet 19. August 2017 2 timer siden, frk-franzen skrev: Jeg bruker også hurtta y-sele Hun er nedklippet nå, men har aldri fått floker av den når pelsen er lengre. Jeg opplever dog at hun får ene labben ut når hun herjer, men hun er "tynn og hengslete", så tror det er derfor. Satser på den sitter som et skudd når hun får en mer normal vekt. Min får også ene foten ut av og til. Og hun er verken tynn eller hengslete Siter
Voffen Skrevet 19. August 2017 Rapporter Skrevet 19. August 2017 Vi har Julius K9 icd seler til vår cocker. Eneste type sele han trives i og vil ha på...tar jeg frem en annen går han å gjemmer seg ? Siter
frk-franzen Skrevet 19. August 2017 Rapporter Skrevet 19. August 2017 59 minutter siden, Kaisen skrev: Min får også ene foten ut av og til. Og hun er verken tynn eller hengslete Hehe ja det skjer nok i ny og ne med de fleste så lenge hun ikke kommer seg helt utav gjør det jo egentlig ingenting.... Siter
Kokospaniel Skrevet 19. August 2017 Forfatter Rapporter Skrevet 19. August 2017 Vi har Julius K9 icd seler til vår cocker. Eneste type sele han trives i og vil ha på...tar jeg frem en annen går han å gjemmer seg [emoji23]Link? Siter
tonjek Skrevet 19. August 2017 Rapporter Skrevet 19. August 2017 https://www.houseofdogs.no/products/y-seleKanskje? Siter
Voffen Skrevet 21. August 2017 Rapporter Skrevet 21. August 2017 http://www.greendog.dk/shop/julius-k-9-idc-hundesele-1135p.html 1 Siter
mokken Skrevet 22. August 2017 Rapporter Skrevet 22. August 2017 En venninne har non stop (halvnome) til sin springer, har inntrykk av at hun er fornøyd med den Siter
Kokospaniel Skrevet 22. August 2017 Forfatter Rapporter Skrevet 22. August 2017 1 time siden, mokken skrev: En venninne har non stop (halvnome) til sin springer, har inntrykk av at hun er fornøyd med den Glatt innside gir jo mindre floker. Mesh kludrer det ganske kraftig til. Og jeg som digga Hurrta-halsbånda til forrige hund har måttet gi de opp fordi de floker dyret (nå er han i tillegg blitt for tjukk i hodet ...) Siter
mokken Skrevet 22. August 2017 Rapporter Skrevet 22. August 2017 2 timer siden, Kokospaniel skrev: Glatt innside gir jo mindre floker. Mesh kludrer det ganske kraftig til. Og jeg som digga Hurrta-halsbånda til forrige hund har måttet gi de opp fordi de floker dyret (nå er han i tillegg blitt for tjukk i hodet ...) Til pyrren brukte jeg rundsydd skinnhalsbånd, det fungerte best på han. Han hadde Jægerens ett eller annet sele, husker ikke helt hva den het. Halvnome, kjøpt på Felleskjøpet Siter
Kokospaniel Skrevet 22. August 2017 Forfatter Rapporter Skrevet 22. August 2017 @ mokkenNoe sånt? https://www.jegeroghund.no/produkt/jaegerens-hundeutstyr/seler-og-snorekjoreutstyr/jagerens-kombisele Siter
mokken Skrevet 26. August 2017 Rapporter Skrevet 26. August 2017 På 22.8.2017 at 9:09 PM, Kokospaniel skrev: @ mokken Noe sånt? https://www.jegeroghund.no/produkt/jaegerens-hundeutstyr/seler-og-snorekjoreutstyr/jagerens-kombisele Yes! Den var det MR sin sykkelsele ser ganske lik ut. Har den til Lykke og så langt så er det den beste halvnomeselen jeg har vært borti. Sitter veldig stabilt og godt på, også i drag Siter
Kaisen Skrevet 26. August 2017 Rapporter Skrevet 26. August 2017 Har kjøpt non-stop sin sporsele. Foreløpig er jeg veldig fornøyd, og ser ikke antydning til noe floker Siter
MarieR Skrevet 27. August 2017 Rapporter Skrevet 27. August 2017 Tror ikke jeg har sett en eneste hund hvor hurrta sine y-seler sitter godt på faktisk. Jeg er veldig fornøyd med sporsela fra non-stop. Til kortere lufteturer bruker jeg en vanlig h-sele fra hurrta Siter
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.