Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Valpen vår - eller unghund er det vel alt nå- hadde jo en lang periode (3 uker i to omganger) diare. I den tiden måtte vi ut mange ganger på natta. Han var kjempeflink til å si ifra og vi rakk å komme oss ut. Men, han har jo vent seg til det å få komme ut, få noen klapp og se en av oss. Helt siden da maser han fælt hver natt. Uansett hva og hvor mye vi gjorde på dagen.

Prøver å ignorere han så godt det lar seg gjøre, men må hysje på han før han vekker alle 3 barn etter hvert. Det er veldig slitsomt for meg som må opp flere ganger, eller bare høre han og ligger våken. Han kan variere liggestilling, underlag, velge plass og er i nærheten av oss. Er han i stua som er lengst unda vårt soverom er det mer masing enn når han ligger rett utenfor vårt soverom. Vi har alt på et plan så det er lite jeg kan variere.

Noen som har noen tips hvordan vi kan få han til å sove gjennom? Eller i det minste ikke mase :-/

• 2 weeks later...
Skrevet

Hm.. Eneste som funket på oss var å ignorere valpen på natta, til slutt ble hun rolig og maset sluttet... men det blir kanskje vanskelig pga. ungene..

• 2 weeks later...
Skrevet

Vi har nå gitt han tilgang til hele ganga, ikke bare bakre del. Stenger vekk alle sko da. Nå kan han ligge foran hvilken som helst soveromsdør. Han liker ikke hundeseng, men har et teppe han liker å ligge på som vanligvis er på veranda under taket som vi la inn i ganga.

Har kun hatt 1 masing de siste to ukene og da måtte han virkelig på do. Om alle tiltakene har ført dit eller at det er mørkt på natta nå vet jeg ikke MEN jeg nyter søvnen :-) Og han er også mye mer opplagt :-)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Legitime = oppriktige/riktige i følge lover og regler.
    • Det finnes mange gode bøker og kurs om språk. Turid Rugaas har "På talefot med hunden" og "Bjeffing - språket som høres".  Dette er også en god jeg har i bokhylla www.dogwise.com/the-language-of-dogs-understanding-canine-body-language-and-other-communication-signals-dvd-set/ Hvis du bor på østlandet kan jeg på det varmeste anbefale språkkurset til Lundqvist hundeskole. Jeg har gått det to ganger og det er utrolig lærerikt. Det avhenger veldig av individene om de kan ordne opp selv eller ikke. Så lenge hundene oppfører seg ok mot hverandre og tar hverandres signaler så er det ok. Om det er stor forskjell i alder og adferd på dem så trenger de ofte litt hjelp for å fungere sammen. Jeg mener uansett at det er eierens ansvar å sørge for at alle hundene trives og har det greit, og ingen hunder skal være nødt til å sloss for plassen sin eller mistrives i flokken.
    • De som har flere hunder enn tre og som lever i flokk. Lar dere flokken ordne opp i alt selv? Eller tar dere helt styringa? Blir det værre da? Ønsker kun å lære mere om hundespråk.
    • Hva betyr legit? Betyr det at de er greie?
    • Om kjøper har betalt full valpepris og hunden står registrert på valpekjøper, så eier denne alle rettigheter. Da er det normalt med en leasingavtale for kull hvor andre enn eier er oppdretter. Her vil nok avtalene være forskjellig, normalt sett leaser man for prisen av en valp eller en valp.  Hvilken avtale som gjøres er mellom partene selv.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...