Gå til innhold
Hundesonen.no

Pass av hund mot betaling?

Tinkerbell

Recommended Posts

Har passet en del hunder det siste året, men har ikke tatt noe betaling for det. Det lengste jeg hadde en hund hos meg var i 4 uker nå i sommer. Jeg fikk ikke penger til mat eller noe.

Syntes dere man bør kreve å få noe betalt eller skal man bare si ja uten å få noe som helst??

Liker godt å passe hunder, men har blitt spurt av venner osv.. hvorfor jeg ikke ber om å få noen kroner særlig når det blir flere uker av gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg syns du kan ta litt betalt for det, du skal ihvertfall ikke ha noen utlegg for det!

Jeg passer ofte mange hunder, men så har de eieren Tequila når jeg trenger hundevakt også da.. Vi bytter litt på.. Jeg passer også en hund fast hver onsdag, det får jeg penger for. 500 i mnd, innimellom blir det flere dager og da får jeg ekstra betalt for det. Men det hender at jeg har den hunden en helg uten å få noe for det også.. Men reiser eieren utenlands så pleier hun å kjøpe parfyme eller noe sånt til meg da! :wub: Så det er jo en vinn/vinn situasjon! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du kan ta deg betalt for det. Hvertfall så bør eierne sørge for for å slikt selv i den perioden du passer hunden. Er det for venber og sånt så ville ikke jeg tatt betalt, men de måtte nok holdt hunden med for selv. Syns ikke du skal ha noe utlegg for å passe andres hunder hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hundene som jeg har passet har jeg bare fått betalt for én av dem (men jeg har prøvd å fortelle henne at jeg ikke vil ha betalt for det , for jeg elsker å passe ham)

Jeg har aldri passet på noen i mange uker i strekk, men begynner det å bli så lang tid så syns jeg at du kunne fått noen kr for det.

Men jeg hadde aldri tatt betalt for å passe noens hunder to-tre dager :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Hyper_Bærta

Jeg får betalt jeg :)

Men om jeg vil ha det er en annen ting.. Nåpr jeg luftet hunder før, så fikk jeg 30 kr dagen... :)

eller...de bare ga med maaange penger..ofte 3-4 20-kroninger =O

Noen ganger en 50 lapp, og EN gang en 100-lapp..SYKT!!!

Jeg så selvfølgelig NEI til dette, da jeg elsker å lufte hunder :D

Men når jeg passer hund i flere dager så får jeg betalt+++penger til föret. Eller, mamma og pappa får betalt. MEd vin =P De som ikke gjør noen verden ting =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bare passet noen av mine nærmeste venners hund hvis det var noe. Ikke passet hvem som helst. Kjent hunden godt. Så måtte jeg hatt all mat som hunden trengte og tepper, leker, gobiter osv. Penger? vet ikke helt. jeg syns selv det er vanskelig å be eller vurdere sånnt... Da må eieren ta initiativ og komme med forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For venner mener jeg det holder hvis de har maten,eventuelle god biter,tyggeben osv. Eventuelt får de betale hvis bikkja ødelegger noe.

Hundepasser selv og akkurat i dag har jeg ei mix som er noe stresset av seg,og der klarte vennen og "glemme" maten. Vel,hun får gi det tilbake nestegang.

Mnd betaling osv synes jeg at jeg har funnet en real pris på(hvis det ikke er for venner altså),men jeg synes det og få betalt pr dag er noe verre. Minste lønna mi er på 76 kroner timen(!),men det blir mer betalt enn 1 kennel. Så jeg vet ikke.

Men venner kan man passe gratis så lenge man ikke har noen utgifter på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ulvinne@ Hvorfor skal de betale får det hunden hadde ødelagt? Jeg mener DU(Ikke nødvendigvis deg, bare sånn generelt) hadde passet på en bikkje så hadde det vært den personen som passet på hunden sitt ansvar og passe på at hunden ikke ødelag noe.

Det er jeg helt enig i. Om man passer skikkelig på en hund, ødelegger den ingenting...

Vet at det skjer, men da mener jeg det er den som passer hunden sin feil!

Det burde være en selvfølge at eier leverer fra seg mat, tygge-bein, leker, teppet og det hunden trenger når de skal ha en hund passet.

Jeg har selv passet endel hunder, og mange av dem i opp til 4 uker.

Jeg passer kun hunder for venner, for jeg gjør det kun for å være grei, ikke fordi jeg syenst det er så himla kjekt. Har nok med mine egne hunder, liksom..

Jeg tar ikke penger for å passe hundene, men må jo inrømme at når jeg har passet en hund, så gjør det ikke "vondt" om hunde-eieren gir meg en flaske vin, en blomst eller "et eller annet" som takk for hjelpen. :)

Det syenst jeg er naturlig å gjøre selv i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du kunne fått betaling for det. Jeg hadde ikke hatt samvittighet til å ikke betalt. Jeg betaler kanskje 500,- per uke.

Jeg og noen venninner pleier å passe hverandre sine hunder. Så da betaler vi ikke noe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du kunne fått betaling for det. Jeg hadde ikke hatt samvittighet til å ikke betalt. Jeg betaler kanskje 500,- per uke.

Jeg og noen venninner pleier å passe hverandre sine hunder. Så da betaler vi ikke noe:)

Hørtes ut som en grei sum :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass av venners hunder er gratis, men når det er folk man bare kjenner litt og de overlater bikkja til deg i en mnd. så hadde jeg vel helt ærlig forventa meg noe...

De har nok penger, så det er ikke problemet...

Jeg ble spurt om jeg kunne tenke meg å ha bikkja i sommer fordi det ble så dyrt å ha han på en kennel... Det var snakk om to eller tre uker.

Jeg sa nei, gidder ikke når folk tror man er en gratis privat kennel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ede er bra i magen igjen, etter en lang periode på kost bedre egnet for gris enn en hund. He doesn't seem to mind ^^ Jeg uttalte nylig at det som en periode har tedd seg som Sir Edeward nå har begynt gjenoppta mange uvaner han hadde som yngre. Kampen om kjøkkenbenken, motvilje mot utgangsstlling, vil ikke slippe leker på kommando. Han har begynt te seg valpete igjen, på alle måter.  When Dickhead Awakes var en boktittel jeg lekte med da jeg planla hundeholdet. Selv om han fortsatt sitter og tisser som en jente og spiser som en toåring, så blir nok de neste sidene i denne dagboken hetende nettopp det.
    • Labrador Golden  Toller?  Det jeg gjorde når e skulle velge rase var å møte opp på treninger/konkurranse jeg synes var spennende og snakke med eiere og observere rasene e likte. Da får en bedre feeling for hvordan rasene er, hvis man møter flere individ av samme rasen. Mitt forslag -lykke til!  
    • Jeg tror hun bjeffer når hun blir stressa. Det brukes som en protest, under stress, som et språk hun bruker for det aller meste nå på sine eldre dager. Det hender hun tisser litt inne,som regel på min side av senga. Hun skjønner ikke helt greia med å gå på do før vi skal dra lenger. Hun er vant til åpen dør til hagen, så vi må følge henne rundt for å passe på at hun gjør det hun må før vi drar. Kom på at hun heller ikke vil være i et annet rom når vi er hjemme. Hun vil ikke ligge og hvile på et annet rom,da må vi være der sammen med henne. Vi hadde en som skulle reparere komfyren her ved to anledninger. Da var mannen oppe med reparatøren,mens jeg og hundene var i kjellerstua og på soverommet. Den ene gangen hadde jeg radioen på,da fikk hun ikke med seg at han kom. Den andre gangen bjeffa hun omtrent hele tiden de tre timene mannen var her. Hun vil ha tilgang til hele huset, slik hun har hatt siden vi flyttet hit for snart 6 år siden, og stengte dører er ikke greit. Da bjeffer hun hele tiden. Hun vil ikke være på soverommet og kjellerstua med stengt dør, ikke på soverommet, og hun vil ha oversikten slik at hun kan gå der hun føler for selv. Hun er fysisk sprek, men jeg er usikker på det mentale. Hun inviterer junior til lek selv,og synes det er veldig gøy en stund,men når hun ikke orker mer,så er hun så mild at hun ikke sier i fra klart nok til den yngste. Og junior er sterkere og naturlig nok mer utholdende,så da blir det for mye for henne. Junior vil mer enn gjerne løpe, leke og herje hele tiden,så vi må inn for å stoppe det ofte. Hun begynner jo å roe seg litt mer, men er fortsatt ganske umoden som lapphunden ofte kan være ganske lenge. Og da blir det mye bjeffing. Da skiller vi de. Det er jo ikke så lett å få gjort når de er alene,og derfor tenker vi det er best for den gamle at de er hver for seg. Men,hun bjeffer når de er alene sammen og junior ligger og sover også,så hvorfor,det vet vi ikke. Det eneste som stopper bjeffingen i alle situasjoner stort sett,er så lenge hun har en frossen kong eller noe annet å tygge på. Da er det som regel stille til hun er ferdig med det, og så er det på igjen med bjeffingen. Hun elsker mat,går helt i transe og koser seg så hun er helt i sin egen verden. Så ja,det er ikke bare en ting, men det mest utfordrende akkurat nå,er at det blir vanskelig når de ikke kan være alene i samme hus. Jeg har prøvd å snakke til henne via kamera for å roe henne når hun bjeffer så mye,men da eskalerer det enda mer fordi hun ikke ser meg. Og junior blir jo med i bjeffekoret,og står da å uler. Vi har heldigvis meget tålmodige naboer, men det går jo ikke i lengden når de hører lyden inn i husene sine i timevis. Jeg synes egentlig løsningen med at den gamle har hele huset med tilgang til kjeller, mens junior har gangen med en kompostgrind mellom de burde være en god løsning, men det synes altså ikke pensjonisten vår at var greit.
    • Hva får hun for stress? Min Odin var også en lettstresset type og fungerte bedre med Eldepryl på sine eldre dager. Jeg tenker det er ganske naturlig at hun foretrekker det vante og trenger kontroll på omgivelsene med alderen. Det trenger ikke å være slutt enda, så lenge hun ikke har mye smerter og virker glad og fornøyd.  Blir det bjeffing om du har dem sammen, men begrenser området, altså ikke hele huset? Yngste begynner jo også å nærme seg voksen, og herjingen vil nok gi seg. Hvor lenge holder de på når de er alene sammen? Jeg tenker kanskje det er like greit for begge, og så får de legge seg og slappe av etterhvert?
    • Junior ligger og sover når hun er alene. Uten lyd. Den eldste har generelt mer og mer lyd med alderen. Gamlemor vil ha tilgang på hele huset slik hun er vant til. Hun finner seg ikke i å bli stengt inne på et rom,som for eksempel soverom/kjellerstue,der hun uansett pleier å legge seg. Døra må være åpen,så hun kan gå opp og ned trappa. De få gangene det har fungert på et slags vis, har junior lagt seg i gangen oppe, og gamlemor har lagt seg frivillig nede. Men,døra kan ikke være igjen mellom dem, for da blir det altså et voldsomt bråk som høres helt inn i huset til naboen.  Merker jo at hun begynner å bli litt gammel, men klarer ikke helt å tolke om hun glemmer litt noen ganger,kanskje. Syn og hørsel er det ingenting galt med,og alle undersøkelser hos veterinær er helt topp.  Har ingen forklaring på hvorfor hun bjeffer hele tiden når de er alene,  for hun er så glad i den lille frøkna. Det kan bli for voldsom leking når lillemor får overtenning, og derfor tenkte vi det var lurt å ha dem adskilt,men det vil gamlemor heller ikke. Spesielt dette prosjektet hun hadde med å meget bestemt jobbe intenst med å skyve bort kompostgrinda mellom dem for å komme seg inn til junior var litt spesielt å se på video.  Hun passer alltid på at junior har det bra, og helt siden valpen var bitteliten,har hun passet på henne som om det var hennes egen. Skal legge til at det er MYE bjeffing fra henne ellers også, ikke når vi er alene i familien, men på det meste annet. Det har blitt betraktelig verre med alder, og vi prøver å skjerme henne så godt vi kan. Vi har på radio så hun ikke skal høre så mye lyder, vi drar for gardinene så hun ikke skal få med seg alt som skjer utenfor osv. Jeg tror kanskje vi har litt skylapper på fordi vi ikke ønsker å se hvor ille lydnivået har blitt med alderen, men vi føler at hvis vi tilrettelegger nok for henne,så er hun fornøyd og har det bra. Og vi ønsker å strekke oss langt for at hun skal ha det bra. Det er mulig at alt handler om at hun er stressa,  kanskje er litt forvirret til tider,og at det er en grunn til at hun ikke klarer å roe seg.  Hun løper opp og ned trappa, bort til vinduene og bjeffer hele tiden. Så kan det bli stille litt,så er det på igjen. Når hun er hos hundepasser,så fungerer det bra, de bryr seg ikke om lyden, og hos veterinæren er hun helt rolig,og sitter med et stort smil på bordet.  På tur er hun helt rolig, ikke en lyd hvis det ikke kommer noen,da. Og inne og ute er hun stille hvis ingen kjører forbi,eller dukker opp på døra. I sommer har hun elsket å ligge hele dagen i skyggen, og sove.  Hun får metacam hver dag fordi vi mistenker artrose i et bein. Og hun får antidepressiva for stress. Beklager,dette ble nok litt rotete,  men vi har altså litt utfordringer med å forstå hva dette handler om. Er det kanskje vi som ikke skjønner at dette egentlig handler om en gammel hund som kanskje bør få slippe snart. Usikker. Faren min og svigerfar mener det.  Jeg har dratt det for langt med en syk hund før, så vi prøver å være veldig åpne for innspill. Hun virker altså som om hun har det bra når alt er kjent og slik det pleide å være. Når hun er alene hjemme slik hun var før når hun var eneste hund i heimen. Det er sjelden hun må være alene hjemme, det er ingen som er på jobb hele dagen lenger. Men,når vi tar med oss mini og drar,ser hun veldig blid ut,og går ned og legger seg med en gang.        
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...