Zitka Skrevet 16. April 2017 Rapporter Skrevet 16. April 2017 Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men jeg skulle gjerne hatt mer stabilitet i ene hunden her eller mer muskler i rygg og bakdel. Hun er trent, så det er ikke det, men hun skulle gjerne ha "satt" seg mer hvis noen skjønner? Noen tips? Siter
simira Skrevet 16. April 2017 Rapporter Skrevet 16. April 2017 Svømming og turer i ulendt terreng? Siter
Guest Snusmumrikk Skrevet 16. April 2017 Rapporter Skrevet 16. April 2017 Hvordan trenes hun da? Hvor mye, hvordan intensitet og hvordan type aktivitet? Siter
Gjest Skrevet 16. April 2017 Rapporter Skrevet 16. April 2017 6 minutter siden, Krutsi skrev: Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men jeg skulle gjerne hatt mer stabilitet i ene hunden her eller mer muskler i rygg og bakdel. Hun er trent, så det er ikke det, men hun skulle gjerne ha "satt" seg mer hvis noen skjønner? Noen tips? Om hun er gammel nok, kløvtrening med gradvis økende vekt. Øvelser der hun må skyve fra med bakbena og bruke musklene i lår og sete. Dvs mye oppover... og ev med vekt bak (trekk). Begynn forsiktig og øk gradvis. Siter
Zitka Skrevet 16. April 2017 Forfatter Rapporter Skrevet 16. April 2017 2 timer siden, Snusmumrikk skrev: Hvordan trenes hun da? Hvor mye, hvordan intensitet og hvordan type aktivitet? Vanlige gåturer i forskjellig terreng og varighet, og så løpe løs en del der det er mulig.. men vært lite fart det siste halve året siden hun ikke har noen fast løpekompis (som verken vil eller holder farten).. Siter
mokken Skrevet 16. April 2017 Rapporter Skrevet 16. April 2017 Bakketrening har fungert utmerket her. Gå i vanlig skrittetemmpo opp bratte bakker. Unngå at hunden trekker, da kommer mesteparten av belastningen foran. Løpe i myrterreng er også god trening. Svømmetrening når det blir varmere i været, om man ikke har tilgang til basseng. Evnt vasse dersom hunden ikke svømmer. Trening i water walker er også et bra alternativ 3 Siter
LizbethOsnes Skrevet 18. April 2017 Rapporter Skrevet 18. April 2017 Hvor gammel er hunden? Turer i ulent terreng (myr, skog, klatremuligheter) er flott, det samme gjelder oppoverbakker. Svømmetrening er også flott. Prøv med en god kløv dersom hunden er gammel nok, og øk belastningen svært gradvis. Sørg også for at fóret er godt, og proteinrikt for hunden. Siter
Recommended Posts